Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή, 14 Μαΐου 2010

Κρήτης Ειρηναίος: «Όχι στα τυχερά! Τα μυστήρια δεν τιμολογούνται»



Αυστηρές συστάσεις  στους Ιερείς της Αρχιεπισκοπής Κρήτης να μην δέχονται τυχερά απευθύνει με εγκύκλιο του ο Αρχιεπίσκοπος Κρήτης Ειρηναίος. Με αφορμή τη διαμαρτυρία πιστού πως Ιερέας του ζήτησε 150 ευρώ για την τέλεση βάφτισης  ο κ. Ειρηναίος υπενθυμίζει στους κληρικούς της επαρχίας του ότι είναι αδιανόητο σε αυτές τις κρίσιμες ημέρες «να σφάλωμεν και να σκανδαλίζωμεν τον λαόν μας, ο οποίος καθώς οι πάντες γνωρίζομεν δυσκολεύεται, αγωνιά, αγανακτεί».
«Τα μυστήρια της Εκκλησίας μας», συνεχίζει ο Αρχιεπίσκοπος Ειρηναίος, «δεν είναι δυνατόν ούτε επιτρεπτόν να εμπορευματοποιούνται και να τιμολογούνται». Υπογραμμίζει δε πως δεν είναι δυνατόν οι κληρικοί να μετατρέπονται  σε «επαγγελματίες» και «επιχειρηματίες».
Για τους λόγους αυτούς καλεί τους ιερείς να μην ζητούν κανένα συγκεκριμένο χρηματικό ποσό για την τέλεση μυστηρίων ή ιεροπραξιών και εάν κάποιοι πιστοί επιμένουν να προσφέρουν ένα μικρό δώρο «δύνασθε να το προσλαμβάνετε μετά πολλής διακρίσεως και προσοχής».
H εγκύκλιος που υπογράφει ο Αρχιεπίσκοπος Κρήτης Ειρηναίου, φέρει ημερομηνία 11Μαΐου, και ήδη παρελήφθη από πολλούς Ιερείς της Αρχιεπισκοπής.

Το  πλήρες κείμενο της εγκυκλίου:

Προς τους Αιδεσιμώτατους Εφημερίους
Της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κρήτης
Έδρας αυτών
Αδελφοί και Συλλειτουργοί,
Χριστός Ανέστη!
Καθώς γνωρίζουμε και βιώνομεν οι πάντες, διανύομεν δυσκόλους και κρισίμους ημέρας. Τα πρόσφατα γεγονότα των Αθηνών έχουν πολλά μηνύματα και είναι ανάγκη να τα προσλάβωμε, να τα αξιολογήσωμε και να τα αξιοποήσωμεν.
Είναι αδιανόητο εις τας κρισίμους ημέρας ταύτας να σφάλωμεν και να σκανδαλίζωμεν τον λαόν μας, ο οποίος καθώς οι πάντες γνωρίζομεν δυσκολεύεται, αγωνιά, αγανακτεί, παρασύρεται τόσον πολύ σήμερον.
Ανεφέρθη προσφάτως από Ραδιοφώνου, παράπονον και κραυγή απλού ανθρώπου μας, ο οποίος δημοσία διεμαρτύρετο, διότι ιερεύς ο οποίος ετέλεσε την βάπτισιν του τέκνου του, απήτησε να λάβη «ως αμοιβή» τον ποσόν των 150,00 ευρώ. Δυστυχώς, παρόμοια παράπονα των ανθρώπων μας λέγονται και ακούονται κατά καιρούς και περιστάσεις.
Ενώπιον αυτής της κατά τα ανωτέρω πραγματικότητος, παρακαλούμε να λάβετε υπ’ όψιν σας λία σοβαρώς τα ακόλουθα:
α) Τα μυστήρια της Εκκλησίας μας δεν είναι δυνατόν ούτε επιτρεπτόν να εμπορευματοποιούνται και να τιμολογούνται.
β) Ημείς, ως Πατέρες και Ποιμένες του λαού μας δεν είναι δυνατόν νε μετατρεπόμεθα εις “επαγγελματίας” και “επιχειρηματίας” και δη υπό τας σημερινάς συνθήκας ιδιαιτέρως.
Κατόπιν λοιπόν των ανωτέρω, καλείσθε, παρακαλείσθε και εντέλλεσθε όπως επ’ ουδενί λόγω:
1. Απαιτήτε οιοδήποτε συγκεκριμένο χρηματικόν ποσόν διά την τέλεσιν οιασδήποτε ιεροπραξίας, ακολουθίας και τελετής εις τους Ι.Ναούς μας, εις τα οικίας ή εις τα καταστήματα των Ενοριών μας.
2. Μόνον εις περίπτωσιν κατά την οποίαν οι ανθρωποί μας ελευθέρως και αυτοβούλως προσφέρουν οιοδήποτε ποσόν, ουχί ως αμοιβήν αλλά ως δώρον, δύνασθε να το προσλαμβάνετε μετά πολλής διακρίσεως και προσοχής.
Αναμένοντες την ακριβή τήρησιν των ανωτέρω, διατελούμεν
Μετ’ ευχών και εν Κυρίω αγάπης
Ο Κρήτης Ειρηναίος  

του Νίκου Παπαχρήστου
από το www.amen.gr

Τετάρτη, 12 Μαΐου 2010

Το τοπικό γλωσσικό ιδίωμα του Δήμου Σελλάνων ως πολιτιστικό αγαθό

Το τοπικό γλωσσικό ιδίωμα του Δήμου Σελλάνων ως πολιτιστικό αγαθό, ήταν ένα από τα θέματα που παρουσιάστηκαν το Σάββατο 8 Μαΐου 2010, στην αίθουσα της ΤΕΔΚ στην Καρδίτσα.
Η εκδήλωση είχε οργανωθεί από τη Δνση Δ/θμιας Εκπαίδευσης Καρδίτσας και την Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων και Δραστηριοτήτων κα Ε. Κοτρώτσιου.
 

Οι καθηγητές του Γυμνασίου Προαστίου κα Θεοδώρα Μουλοσιώτη,  και κα Θεανώ Μπαλοδήμου, ενημέρωσαν το κοινό για το πρόγραμμα που υλοποίησαν τη φετινή χρονιά, παρουσία και των μαθητών του σχολείου.
Κατόπιν έλαβε το λόγο ο κ. Αλέξανδρος Γκίκας, καθηγητής του σχολείου και δημιουργός της Ψηφιακής Τάξης του Γυμνασίου Προαστίου, μιλώντας για το πως το πρόγραμμα αυτό εντάχτηκε στις δραστηριότητες της Ψηφιακής Τάξης.
 
Η Ψηφιακή Τάξη του Γυμνασίου Προαστίου, υλοποιήθηκε στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, στην Πλατφόρμα Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης Moodle
Οι μαθητές της Α'  τάξης του σχολείου, αξιοποιώντας το μαθητικό ηλεκτρονικό υπολογιστή, ερεύνησαν, βρήκαν και κατέγραψαν λέξεις που  μπορούμε να ακούσουμε στην περιοχή του Δήμου Σελλάνων του Ν. Καρδίτσας. Τις λέξεις αυτές τις κατέγραψαν σε ένα ψηφιακό λεξικό, που υπάρχει στην Ψηφιακή Τάξη του Γυμνασίου Προαστίου.
Το λεξικό και η όλη προσπάθεια της Ψηφιακής Τάξης, θα είναι προσβάσιμα σε λίγες ημέρες στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, στην πλατφόρμα Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης.

Η Ιερά Σύνοδος για την καύση των νεκρών

Συνήλθε σήμερα Τετάρτη, 12 Μαΐου 2010, στη τρίτη Έκτακτη Συνεδρία η Ιερά Συνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πασης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου, στην Αίθουσα Συνεδριών της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας.
Στην αρχή ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικόλαος εισηγήθηκε το θέμα «Αποτέφρωση νεκρών. Πρόκληση Ποιμαντικής ευθύνης και μαρτυρίας». Ακολούθησε ευρεία συζήτηση, στην οποία έλαβαν μέρος οι Σεβασμιώτατοι Μητροπολίτες Καισαριανής, Βύρωνος και Υμηττού κ. Δανιήλ, Ζακύνθου κ. Χρυσόστομος, Θεσσαλονίκης κ. Άνθιμος, Δράμας κ. Παύλος, Περιστερίου κ. Χρυσόστομος, Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος, Πατρών κ. Χρυσόστομος, Ηλείας κ. Γερμανός, Φθιώτιδος κ. Νικόλαος, Δημητριάδος και Αλμυρού κ. Ιγνάτιος, Πειραιώς κ. Σεραφείμ, Εδέσσης, Πέλλης και Αλμωπίας κ. Ιωήλ και Παροναξίας κ. Καλλίνικος.

Η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος μετά το πέρας των τοποθετήσεων των Ιεραρχών αποφάσισε ότι εμμένει στην προηγουμένη Απόφασή Της σύμφωνα με την οποία :

«1. Για τους Ορθοδόξους Χριστιανούς η Εκκλησία γνωρίζει και συνιστά ως μοναδικό τρόπο αποσυνθέσεως του νεκρού σώματος την ταφή σύμφωνα με την αγία Διδασκαλία Της και την από αιώνων Παράδοσή Της.
2. Η Εκκλησία μας δεν έχει αντίρρηση για την καύση των νεκρών για τους ετεροδόξους και ετεροθρήσκους».

Επιπλέον συμπλήρωσε ότι για ειδικές περιπτώσεις του προβλήματος της καύσεως των νεκρών αποφασίσθηκε όπως έκαστος των Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτών κρίνει και αποφασίζει κατά την ποιμαντική κρίση του, στην Επαρχία του. Για να διευκολύνει δε τους Αρχιερείς απεφάσισε όπως ειδική ολιγομελής Επιτροπή Ιεραρχών καθορίσει τα βασικά κριτήρια, που πρέπει να ληφθούν υπ’ όψη, κατά την αντιμετώπιση των ειδικών περιπτώσεων, τα οποία θα συζητηθούν στην επόμενη Ιεραρχία.


Το κείμενο το διάβασα στο: http://troktiko.blogspot.com/2010/05/blog-post_4122.html 
Η φωτογραφία είναι από το:http://nationalpride.files.wordpress.com/2010/02/synod.jpg

Τρίτη, 11 Μαΐου 2010

«Η Θέση της θρησκείας στο δημόσιο χώρο».

Η Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών διοργανώνει στρογγυλή τράπεζα με θέμα:

«Η Θέση της θρησκείας στο δημόσιο χώρο».

Με την εκδήλωση αυτή γίνεται προσπάθεια να τεθούν, να συζητηθούν και να απαντηθούν ζωτικής σημασίας ερωτήματα που απασχολούν πολλούς σήμερα, όπως για παράδειγμα: Πώς εξηγείται η επιβίωση ή και η «επιστροφή της θρησκείας» στις σύγχρονες κοινωνίες, παρά και ενάντια στις προβλέψεις των κοσμικών διανοουμένων για βαθμιαία υποχώρηση ή και εξαφάνισή της χάρη στην πρόοδο της επιστήμης και του ορθού λόγου; Ποιος ο ρόλος της θρησκείας στις σύγχρονες εκκοσμικευμένες πλουραλιστικές και πολυπολιτισμικές κοινωνίες; Είναι η θρησκεία δημόσια ή ιδιωτική υπόθεση; Έχει ο λόγος της θρησκείας στη σύγχρονη κοινωνία επίδραση πέρα από την ιδιωτική σφαίρα, ή η επίδρασή της περιορίζεται αποκλειστικά στην ιδιωτική ζωή του πολίτη; Διακρίνεται ο δημόσιος χώρος από τον κρατικό; Μπορεί να έχει η Εκκλησία ή θρησκευτικές κοινότητες όπως το Ισλάμ παρουσία και λόγο στον δημόσιο χώρο, ή ο λόγος αυτός παραβιάζει τις καταστατικές αρχές που έθεσε για τις ευρωπαϊκές κοινωνίες ο Διαφωτισμός και η εκκοσμίκευση των κοινωνιών της Ευρώπης, βασική προϋπόθεση των οποίων είναι ο διαχωρισμός θρησκευτικού και πολιτικού, εκκλησιαστικού και κρατικού; Το ευρωπαϊκό αυτό μοντέλο αποτελεί αναγκαστικά παράδειγμα και μονόδρομο και για τους άλλους, τους εκτός Ευρώπης λαούς και πολιτισμούς; Μπορεί άραγε η υπό προϋποθέσεις συμπερίληψη της Εκκλησίας και της θρησκείας στον ευρύτερο δημόσιο χώρο να συνιστά δικαίωμα ή πρόκριμα και για έναν πολιτικό λόγο της θρησκείας ή της Εκκλησίας; Ποια η θέση, τέλος, της Εκκλησίας και της θεολογίας σε μια φιλελεύθερη εκκοσμικευμένη κοινωνία, που στον τόπο μας βρίσκεται μάλιστα σε πορεία αποδέσμευσης από τις θρησκευτικές αναφορές; Θα σημάνει άραγε ο ενδεχόμενος χωρισμός Κράτους και Εκκλησίας την κοινωνική περιθωριοποίηση της τελευταίας, ή μήπως η Εκκλησία απαλλαγμένη από τον κρατικό εναγκαλισμό θα μπορέσει να βρει τη θέση της στην κοινωνία των πολιτών, προσφέροντας το δικό της δημόσιο λόγο και τις δικές της απαντήσεις στα ζωτικά προβλήματα του καιρού μας;
Τα ερωτήματα αυτά, και άλλα πολλά, θα συζητηθούν στη στρόγγυλη τράπεζα με θέμα: «Η θέση της θρησκείας στο δημόσιο χώρο».

Την εκδήλωση θα φιλοξενήσει ο «ΙΑΝΟΣ» της Αθήνας την Παρασκευή 14 Μαϊου, 8.30 μ.μ. και συμμετέχουν οι:

Έφη Φωκά, Δρ. Κοινωνικών Επιστημών, Διευθύντρια του Forum on Religion,
London School of Economics
Ανδρέας Πανταζόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής Α.Π.Θ
Νίκος Κοτζιάς, Καθηγητής Πανεπιστημίου Πειραιώς
Παντελής Καλαϊτζίδης, Δρ. Θεολογίας, Συντονιστής της Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών, Διδάσκων στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

Συντονισμός:
Νίκος Μουζέλης, Ομ. Καθηγητής του London School of Economics
             

Πέμπτη, 6 Μαΐου 2010

ΠΟΙΑ ΘΕΛΗΣΗ ΘΕΟΥ ΜΑΣ ΚΥΒΕΡΝΑΕΙ...

Για τις ψυχές που έφυγαν άδικα...

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ποια θέληση θεού μας κυβερνάει,
ποια μοίρα τραγική κρατάει το νήμα
των άδειων ημερών που τώρα ζούμε
σαν από μια κακή, παλιά συνήθεια;

Πριν φτάσουμε στη μέση αυτού του δρόμου,
εχάσαμε τη χρυσή πανοπλία,
και μόνο το μεγάλο ερώτημά μας
ολοένα πιο σφιχτά μας περιβάλλει.

Χωρίς πίστη κι αγάπη, χωρίς έρμα,
εγίναμε το λάφυρο του ανέμου
που αναστρέφει το πέλαγος. Θα βρούμε
τουλάχιστον το βυθό της αβύσσου;

Οι άνθρωποι φεύγουν, ή, όταν πλησιάζουν,
στέκουν για λίγο πάνω μας, ακούνε
στην έρημη βοή, μάταιη και κούφια
σα να χτυπούν το πόδι σε μια στέρνα.

Κοιτάζουνε με φόβο, με απορία,
έπειτα φεύγουν πάλι στους αγώνες,
και μόνο το συναίσθημα κρατούνε
του μακρινού, αόριστου κινδύνου.

Είναι κάτι φρικτές ανταποδόσεις.
Είναι στον ουρανό μια σιδερένια
μια μεγάλη πυγμή, που δε συντρίβει
μα τιμωρεί, κι αδιάκοπα πιέζει।

ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ



Read more: http://blogs.myspace.com/index.cfm?fuseaction=blog.view&friendId=272305082&blogId=442735742#ixzz0nAkQ9dal

Δευτέρα, 3 Μαΐου 2010

Οι ζωγράφοι και τα εργαστήριά τους κατά τη βυζαντινή και μεταβυζαντινή περίοδο

Το καθιερωμένο εαρινό συμπόσιο για τη Βυζαντινή και τη Μεταβυζαντινή Αρχαιολογία και Τέχνη συγκαλείται για τριακοστή φορά από την Χριστιανική Αρχαιολογική Εταιρεία κατά το τριήμερο 14-16 Μαΐου 2010. Το εφετινό συμπόσιο έχει επετειακό χαρακτήρα και είναι αφιερωμένο στη μνήμη του Μανόλη Χατζηδάκη.
Το ειδικό επιστημονικό θέμα, του συμποσίου, είναι «Οι ζωγράφοι και τα εργαστήριά τους κατά τη βυζαντινή και μεταβυζαντινή περίοδο». Σε αυτό έχουν προγραμματιστεί μία εισήγηση και δύο στρογγυλές τράπεζες.
Οι συνεδρίες της Παρασκευής είναι αφιερωμένες στη βυζαντινή περίοδο, οι συνεδρίες του Σαββάτου καλύπτονται από το ειδικό θέμα και οι συνεδρίες της Κυριακής αφορούν στη μεταβυζαντινή περίοδο. Οι πρωινές συνεδρίες αρχίζουν την Παρασκευή στις 09.50΄΄, το Σάββατο στις 09.00΄΄ και την Κυριακή στις 10.00΄΄,  ενώ οι απογευματινές συνεδρίες στις 17.00΄΄.

 

ΠΡΟΝΑΟΣ Τεύχος 388, 3 Μαΐου 2010

Google+ Badge

Μήνυμα ενάντια στη λογοκλοπή

Μήνυμα ενάντια στη λογοκλοπή