Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη, 13 Απριλίου 2011

Ημερίδα για τα Θρησκευτικά στο Λύκειο θα οργανώσει η Εκκλησία της Ελλάδος

 

Με απόφαση της Ιεράς Συνόδου, η Εκκλησία της Ελλάδος θα οργανώσει Ημερίδα για τα Θρησκευτικά στο Λύκειο.

image

Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος υπό την προεδρία του Αρχιεπισκόπου Αθηνών Ιερώνυμου κατά τη συνεδρίασή της την Τετάρτη 13-4-2011, ενέκρινε την πανελλήνια συνάντηση διοργάνωσης ημερίδας, σχετικά με τις ώρες διδασκαλίας των Θρησκευτικών στο Λύκειο.
Στη συνάντηση θα κληθούν να συμμετάσχουν εκπρόσωποι των Θεολογικών Σχολών Αθηνών και Θεσσαλονίκης καθώς και των Θεολογικών Ενώσεων και Συνδέσμων όλης της Ελλάδας.
Η συνάντηση θα πραγματοποιηθεί στο Διορθόδοξο Κέντρο της Εκκλησίας, στην Ιερά Μονή Πεντέλης, στις 30 Απριλίου 2011.
Επίσης ενέκρινε τη διοργάνωση ημερίδας για την εκκλησιαστική εκπαίδευση με θέμα «Προοπτικές αναβαθμίσεως της εκκλησιαστικής εκπαιδεύσεως», η οποία θα πραγματοποιηθεί στο Διορθόδοξο Κέντρο της Εκκλησίας, στην Ιερά Μονή Πεντέλης, στις 3 Μαΐου 2011.

Σάββατο, 9 Απριλίου 2011

Επικείμενα εκπαιδευτικά συνέδρια-ημερίδες

 

1η ημερίδα στο πλαίσιο των Πράξεων "Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες"

Τη Δευτέρα 11‐4‐2011 και ώρα 08:30 πμ‐15:00 μμ θα πραγματοποιηθεί η 1η ημερίδα για τις Ομάδες Εργασίας Επιμόρφωσης Γ’ Φάσης και διαρκούς Υποστήριξης των εκπαιδευτικών στο πλαίσιο των Πράξεων «Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες – Άξονας Προτεραιότητας 1,2 και 3».

Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα στο ξενοδοχείο Τιτάνια, Πανεπιστημίου 52, Αθήνα και η συμμετοχή των μελών των Ομάδων Εργασίας Επιμόρφωσης Γ’ Φάσης και διαρκούς Υποστήριξης των εκπαιδευτικών είναι υποχρεωτική.

Η ημερίδα στοχεύει στην ενημέρωση, ανατροφοδότηση, ανταλλαγή απόψεων, επίλυση προβλημάτων κ.κλπ. σχετικά με την ομαλή υλοποίηση του προγράμματος επιμόρφωσης και διαρκούς υποστήριξης των εκπαιδευτικών σε συνεργασία με την Ομάδα παιδαγωγικής και επιστημονικής τεκμηρίωσης.

Για περισσότερες πληροφορίες, κάντε κλικ εδώ.

---------------------------------------------------------------------------------------

7ο Συνέδριο Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών «Αλληλεπιδράσεις Εκπαιδευτικής 'Έρευνας και Πράξης στις Φυσικές Επιστήμες». Αλεξανδρούπολη, 15 - 17 Απριλίου 2011

---------------------------------------------------------------------------------------

2ο Πανελλήνιο Συνέδριο: Ένταξη και Χρήση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία. Πάτρα, 28-30 Απριλίου 2011

--------------------------------------------------------------------------------------

3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής Θεσσαλονίκης

Θεσσαλονίκη, 4 και 5 Μαΐου 2011
Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας με τους Σχολικούς Σύμβουλους Πληροφορικής & Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, σε συνεργασία με το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας και το Σωματείο «Φίλοι του Τεχνικού Μουσείου Θεσσαλονίκης» διοργανώνουν το 3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής Θεσσαλονίκης στο Συνεδριακό Κέντρο «Ν. Οικονόμου» - ΝΟΗΣΙΣ Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας.

---------------------------------------------------------------------------------------

6ο Πανελλήνιο Συνέδριο των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ
«Αξιοποίηση των Τεχνολογιών
της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας
στη Διδακτική Πράξη»
Σύρος 6, 7, 8 Μαΐου 2011

Υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων

Δικτυακοί τόποι: www.e-diktyo.eu και www.epyna.gr
Επικοινωνία: kglezou @ di . uoa . gr , ntzimop @ sch . gr

Εγγραφή Συνέδρων

Σκοπός του Συνεδρίου
Σκοπός του Συνεδρίου είναι ο γόνιμος προβληματισμός και ο δημιουργικός διάλογος αναφορικά με την εφαρμογή των «Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση» (ΤΠΕ-Ε), καθώς και τις σύγχρονες πρακτικές τους έτσι όπως διαμορφώνονται στη σχολική πραγματικότητα. Ιδιαίτερα στοχεύει στο να ευαισθητοποιήσει τους/τις εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης προς την κατεύθυνση ανάδειξης των θεμάτων διδακτικής μεθοδολογίας με την αξιοποίηση ΤΠΕ.

---------------------------------------------------------------------------------------

Διεθνές Συνέδριο: "Informational Communication Technology in Education” (ICICTE 2011)

Ρόδος, 7 – 9 Ιουλίου 2011

Καταληκτική ημερομηνία υποβολής προτάσεων: 10/02/2011
Καταληκτική ημερομηνία υποβολής της πρώτης έκδοσης άρθρων και των προτάσεων για workshops: 25/02/2011
Καταληκτική ημερομηνία υποβολής τελικών άρθρων και προτάσεων για poster συνεδρίες: 22/04/2011
Ημερομηνία εγγραφών: 13/05/2011

----------------------------------------------------------------------------------------

Διεθνές Συνέδριο " Εκπαίδευση και Κοινωνική Ένταξη Ευάλωτων Ομάδων"

Το Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας σε συνεργασία με το Κέντρο Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων (ΚΕΘΕΑ) διοργανώνουν το Διεθνές Συνέδριο στην «Εκπαίδευση και Κοινωνική Ένταξη Ευάλωτων Ομάδων». Το Συνέδριο θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με το Παράρτημα Μακεδονίας της Παιδαγωγικής Εταιρεία Ελλάδας, τη Βαλκανική Εταιρεία Παιδαγωγικής και Εκπαίδευσης, το Διεπιστημονικό Δίκτυο Ειδικής και Διαπολιτισμικής Αγωγής (INSIED- Include)και το Ελληνικό Παρατηρητήριο Διαπολιτισμικής Παιδείας και Εκπαίδευσης.

Θεσσαλονίκη, 23-26 Ιουνίου 2011

Για περισσότερες πληροφορίες, κάντε κλικ εδώ.

----------------------------------------------------------------------------------------

6o Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση - Εναλλακτικές Μορφές Εκπαίδευσης

Το 6o Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση - Εναλλακτικές Μορφές Εκπαίδευσης θα διεξαχθεί στο Λουτράκι (Αλεξάνδρειο Συνεδριακό Κέντρο Δήμου Λουτρακίου) στις 4-6 Νοεμβρίου 2011.
Κρίσιμές Ημερομηνίες:

  • 3η Ανακοίνωση για Εργασίες : 15 Απριλίου 2011
  • Υποβολή Περίληψης ή Πλήρες Κείμενο Εργασίας : 20 Απριλίου 2011
  • Yποβολή  Εργασίας (Πλήρες Κείμενο) : 1 Μαΐου 2011
  • Ενημέρωση αποδοχής εργασιών: 10 Ιουνίου 2011
  • Υποβολή  Εργασίας για πρακτικά (Τελικό Κείμενο) : 10 Ιουλίου 2011
  • Έναρξη Εγγραφών : 5 Σεπτεμβρίου 2011
  • Διεξαγωγή Συνεδρίου: 4 Νοεμβρίου 2011

Για περισσότερες πληροφορίες, κάντε κλικ εδώ.

---------------------------------------------------------------------------------------

2ο Επιστημονικό Συνέδριο με θέμα: "Τεχνολογικές Εξελίξεις και Διδακτικές Εφαρμογές στην ΤΕΕ.
Καινοτομικές δράσεις και προοπτικές ανάπτυξης" Υπό την αιγίδα της Διοικούσας Επιτροπής της  ΑΣΠΑΙΤΕ

Το Συνέδριο τελεί υπό την αιγίδα της Διοικούσας Επιτροπής της ΑΣΠΑΙΤΕ και θα πραγματοποιηθεί στις 14 και 15 Οκτωβρίου 2011, στις εγκαταστάσεις της Σχολής στην Αθήνα.

Θεματικές Ενότητες:
•    Τεχνολογική εκπαίδευση και εκπαίδευση εκπαιδευτικών
•    Νέες ειδικότητες και εκπαίδευση αειφόρου ανάπτυξης
•    Νέες Πρακτικές Ασκήσεις Διδασκαλίας με αναπτυξιακό χαρακτήρα
•    Τεχνολογικά μαθήματα, διδακτική και αξιολόγησή τους
•    Οργάνωση τάξης και εργαστηρίου
•    Τεχνολογία και μεταγνωστικές διεργασίες
•    Σχολικά εγχειρίδια και τεχνολογική γνώση
•    Προγράμματα σπουδών και τεχνολογική /παιδαγωγική έρευνα
•    Έρευνα και εργαστήριο
•    Ειδικά καινοτόμα εκπαιδευτικά και ερευνητικά θέματα ηλεκτρολογίας
•    Ειδικά καινοτόμα εκπαιδευτικά και ερευνητικά θέματα ηλεκτρονικής
•    Ειδικά καινοτόμα εκπαιδευτικά και ερευνητικά θέματα μηχανολογίας
•    Ειδικά καινοτόμα εκπαιδευτικά και ερευνητικά θέματα πολιτικών
•    Ειδικά καινοτόμα εκπαιδευτικά και ερευνητικά θέματα τεχνολογίας και υπολογιστών
•    Ειδικά καινοτόμα εκπαιδευτικά και ερευνητικά θέματα λοιπών ειδικοτήτων
•    Πολιτικές και κοινωνιολογικές διαστάσεις της γενικής και τεχνικής εκπαίδευσης
•    Τεχνολογία, περιβάλλον και εκπαίδευση
•    Εργασιακές αλλαγές και τεχνολογική εκπαίδευση
•    Τεχνολογική έρευνα και αναλυτικό πρόγραμμα μαθήματος

Σημαντικές Ημερομηνίες

15 Απριλίου 2011: Λήξη προθεσμίας υποβολής περίληψης
15 Ιουνίου 2011: Ενημέρωση αποδοχής περίληψης
1 Σεπτεμβρίου 2011: Αποστολή πλήρους κειμένων-Εγγραφές Εισηγητών
20 Σεπτεμβρίου 2011: Αποδοχή εισηγήσεων-Πρόγραμμα Συνεδρίου       
14 Οκτωβρίου 2011: Έναρξη εργασιών Συνεδρίου

Για περισσότερες πληροφορίες, κάντε κλικ εδώ.

---------------------------------------------------------------------------------------

Ευρωπαϊκό Συνέδριο ECGBL 2011 - Πρόσκληση Υποβολής Εργασιών

Το Εργαστήριο Νέων Τεχνολογιών στην Επικοινωνία, την Εκπαίδευση και τα ΜΜΕ του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ Πανεπιστημίου Αθηνών, με την υποστήριξη του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Εφηρμοσμένης Επικοινωνίας (ΕΠΙΕΕ), διοργανώνει στην Αθήνα το διήμερο Πέμπτη 20 και Παρασκευή 21 Οκτωβρίου 2011 το ευρωπαϊκό επιστημονικό συνέδριο 5th European Conference on Games-Based Learning (ECGBL 2011).
Στο πλαίσιο του συνεδρίου αυτού, που αποτελεί την κορυφαία ευρωπαϊκή και μία από τις κυριότερες παγκόσμια επιστημονικές εκδηλώσεις για την μαθησιακή αξιοποίηση των ψηφιακών παιχνιδιών, θα υπάρξει η ευκαιρία να παρουσιαστούν ερευνητικά αποτελέσματα και να συζητηθούν ζητήματα που βρίσκονται στην αιχμή των εξελίξεων σε σχέση με τα ψηφιακά παιχνίδια και την μάθηση.
Κάντε κλικ εδώ και θα μπορέσετε να βρείτε όλες τις λεπτομέρειες σε σχέση με το συνέδριο ECGBL 2011, καθώς και τις προσκλήσεις εργασιών για την κύρια θεματολογία και επιμέρους θεματικές (mini-tracks) του συνεδρίου. Για όλους τους τύπους εργασιών θα πρέπει καταρχάς να υποβληθεί περίληψη 300-500 λέξεων στα αγγλικά έως τις 31 Μαρτίου 2011 και στη συνέχεια, για όσες περιλήψεις επιλεγούν, ακολουθεί διαδικασία διπλά ανώνυμης κρίσης (double-blind review process) επί του πλήρους κειμένου, σύμφωνα με τις λεπτομέρειες που μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα μας κάνοντας κλικ εδώ.

Οι εργασίες του συνεδρίου εκδίδονται σε έντυπα και ψηφιακά πρακτικά, ενώ παρέχονται και πρόσθετες δυνατότητες υποβολής ανεπτυγμένων εκδόσεων επιλεγμένων εργασιών σε ειδικά τεύχη επιστημονικών περιοδικών.

--------------------------------------------------------------------------------------

8ο Συνέδριο ΕΕΕΠ‐ΔΤΠΕ ‐«Το ψηφιακό σχολείο»
Πειραιάς, 22 & 23 Οκτωβρίου 2011
Η Επιστημονική Ένωση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας για τη διάδοση των Τ.Π.Ε. στην εκπαίδευση προσκαλεί τους ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς για κατάθεση εργασιών και συμμετοχή τους μετά από κρίση, στο 8ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο ΕΕΕΠ‐ΔΤΠΕ ‐με τίτλο «Το ψηφιακό σχολείο»‐  ημερομηνίες πραγματοποίησής του: 22 & 23 Οκτωβρίου 2011, στον Πολυχώρο «Απόλλων», στον Πειραιά.

Κρίσιμες ημερομηνίες:
Ως την 1η Μαΐου 2011: Υποβολή ολοκληρωμένων κειμένων εργασιών για πρώτη κρίση.
22 & 23 Οκτωβρίου 2011 (Σαββατοκύριακο): Διεξαγωγή του Συνεδρίου.

Από το: http://www.elearningnews.gr

Δευτέρα, 4 Απριλίου 2011

Ανακοίνωση για το μάθημα των Θρησκευτικών στο Νέο Λύκειο

«Πανελλήνιος Θεολογικός Σύνδεσμος-ΚΑΙΡΟΣ-για την αναβάθμιση της θρησκευτικής εκπαίδευσης»
 
                                                                                                           
            Παρά τις δυσοίωνες προβλέψεις για την τύχη του μαθήματος των Θρησκευτικών, έπειτα από τις διαρροές στον τύπο-το περασμένο φθινόπωρο-ενός σχεδίου για το νέο Λύκειο ,τελικά με τις πρόσφατες ανακοινώσεις του ΥΠΔΒΜΘ, φαίνεται να αναγνωρίζεται στην πράξη η  θεμελιώδης παιδευτική αξία του ΜτΘ.
Σύμφωνα όμως με τις ανακοινώσεις του ΥΠΔΒΜΘ, στο τελικό σχέδιο για την μορφή, το περιεχόμενο σπουδών και τους εκπαιδευτικούς σκοπούς του νέου Λυκείου, το μάθημα των Θρησκευτικών   είναι το μοναδικό μάθημα το οποίο απέκτησε «νέο τίτλο» δηλ. «Θ ρ η σ κ ε ί α  κ α ί  κ ό σ μ ο ς» (σημ.: στις Β΄ και Γ΄ τάξεις) σε σχέση με τα υπόλοιπα τα οποία εξακολουθούν να υφίστανται με τις γενικές τους ονομασίες (π.χ. Μαθηματικά, Ιστορία, Φυσική κλπ). Ταυτόχρονα  διαφοροποιείται ριζικά ο χρόνος που διατίθεται για τη διδασκαλία του, αφού στη μεν Β΄ τάξη γίνεται μονόωρο ( το μοναδικό μάθημα   στη τάξη αυτή ) σε σχέση με τα υπόλοιπα, στη δε  Γ΄ τάξη «αναβαθμίζεται» σε δίωρο, πλην όμως επιλεγόμενο.
Με τον τρόπο αυτό εισάγεται ένα νέο (;) ως προς το περιεχόμενό του  μάθημα, που ενώ στη Α΄ τάξη διατηρεί την υφιστάμενη και σήμερα γενική ονομασία «Θρησκευτικά», στις άλλες δυο τάξεις εμφανίζεται σαφώς διαφοροποιημένο ή εξειδικευμένο κάτω από τον  προαναφερθέντα τίτλο. Πρόκειται ασφαλώς για εσκεμμένη ενέργεια - επιλογή του Υπουργείου, το οποίο  προκαταλαμβάνει τους πάντες και ερήμην των θεολογικών επιστημονικών ενώσεων θέτει αδιαπραγμάτευτα και χωρίς να το συγκεκριμενοποιεί το πλαίσιο και το περιεχόμενο του νέου αυτού μαθήματος.  Όσο και αν είναι ελλιπή τα στοιχεία-αυτή τη στιγμή- για το ακριβές περιεχόμενό του, πρέπει να γίνει κατανοητό ότι οι όποιοι παιδαγωγικοί και εκπαιδευτικοί του στόχοι και σκοποί ακυρώνονται a priori στη πράξη, εφόσον η διδασκαλία του περιοριστεί σε μία(1) ώρα υποχρεωτική (Β΄ τάξη) και δύο (2) ώρες μετά από επιλογή (Γ΄ τάξη). Η εμπειρία και η πρακτική έχουν αποδείξει ότι μονόωρη διδασκαλία μαθήματος στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση σχεδόν εκμηδενίζει την παρουσία του στο πρόγραμμα και ελαχιστοποιεί τη συμβολή του στη συνολική εκπαιδευτική προσπάθεια (κάτι που εξάλλου και η ίδια η Υπουργός υπογράμμισε σαν λάθος, σε προφορική συνέντευξή της, αναφερόμενη στα μονόωρα μαθήματα που υπήρχαν στο προηγούμενο πρόγραμμα).
            Επομένως εάν το υπουργείο επιθυμεί το μάθημα με τον νέο τίτλο να εξυπηρετήσει στοιχειωδώς τις ανάγκες της εκπαίδευσης με στόχο μια σφαιρική προσέγγιση της γνώσης  για το θρησκευτικό φαινόμενο στη ζωή του ανθρώπου και του κόσμου, οφείλει, προκειμένου να είναι εναρμονισμένο με το συνολικό σχεδιασμό του νέου Λυκείου, να αναθεωρήσει την πρότασή του επαναφέροντας τουλάχιστον το δίωρο στη Β΄ τάξη. Είναι αναγκαίο εξάλλου να υπενθυμίσουμε ότι για το θέμα αυτό έχει ήδη αποφανθεί το Συμβούλιο της Επικρατείας σε παλαιότερη απόφασή του ότι η θρησκευτική εκπαίδευση – ως συνταγματική πρόβλεψη – δεν εξυπηρετείται επαρκώς με την μονόωρη διδασκαλία. Ο θεολογικός εκπαιδευτικός κόσμος αναμένει με ενδιαφέρον την απάντηση του υπουργείου ενώ θα θεωρούσε ως κίνηση ύψιστης αίσθησης ευθύνης την επαναφορά του μαθήματος για την Γ΄ τάξη στη ζώνη των υποχρεωτικών, έστω και με το ισχύον καθεστώς της μιας (1) ώρας.
            Οι παραπάνω προτάσεις μας προφανώς ούτε παραβλέπουν την όποια θετική προσπάθεια καταβάλλεται για τη βελτίωση του νέου Λυκείου ,ούτε έχουν να κάνουν με την εξυπηρέτηση πρόσκαιρων συντεχνιακών αιτημάτων. Τα όποια προβλήματα επιφέρει ο νέος αυτός σχεδιασμός σε όλους τους εκπαιδευτικούς θα αφορούν προφανώς και τους θεολόγους, γι’ αυτό και πιστεύουμε οτι χρειάζεται συντονισμένη προσπάθεια από όλους τους εκπαιδευτικούς φορείς ώστε να αναδείξουμε  μεν τα όποια θετικά της νέας πρότασης(π.χ. μαθητικές εργασίες, μείωση μαθημάτων) επισημαίνοντας ταυτόχρονα τις αδυναμίες της και τις εμμονές της σε παρωχημένα σχήματα και λανθασμένες επιλογές (π.χ. εξετασιοκεντρική λογική, βαθμοθηρία). Γι’ αυτό και επιφυλασσόμαστε να τοποθετηθούμε συνολικά για το σχεδιασμό του νέου λυκείου προσεχώς.
Κλείνοντας, οφείλουμε να τονίσουμε για μια ακόμη φορά  την πάγια θέση μας για μια θρησκευτική εκπαίδευση που θα αμβλύνει τις αντιθέσεις, θα ξεπερνά τις προκαταλήψεις και τις στερεότυπες αντιλήψεις, θα ενώνει και δε θα χωρίζει τους μαθητές. Στην κατεύθυνση αυτή είμαστε πρόθυμοι να συμβάλουμε με όλες μας τις δυνάμεις, τονίζοντας οτι το αμέσως επόμενο βήμα για το ΥΠΔΒΜΘ προκειμένου να πείσει για τις πραγματικές προθέσεις του σχετικά με την  αναβάθμιση της θρησκευτικής εκπαίδευσης στον τόπο μας, είναι να  προχωρήσει επιτέλους στη κατάργηση των εγκυκλίων που αφορούν στις απαλλαγές από το μάθημα των Θρησκευτικών και οι οποίες εξακολουθούν να δημιουργούν προβλήματα στην καθημερινότητα της σχολικής κοινότητας αφήνοντας ανοιχτά ζητήματα που δεν εξυπηρετούν παρά μόνο πρόχειρες ιδεολογικές φορτίσεις και θέτουν διαρκώς σε αμφισβήτηση ένα μάθημα που τα τελευταία χρόνια αλλάζει προς το καλύτερο.


Η Διοικούσα Επιτροπή
του «Πανελληνίου Θεολογικού Συνδέσμου-ΚΑΙΡΟΣ-για την αναβάθμιση της θρησκευτικής εκπαίδευσης»
Αμπατζίδης  Θεόφιλος, Θεολόγος (Κοζάνη)
Αργυρόπουλος Ανδρέας, Σχολικός Σύμβουλος Θεολόγων (Μυτιλήνη)
Καζλάρη Πηγή, Θεολόγος (Λάρισα)
Κωνσταντίνου Μιλτιάδης, Καθηγητής του Τμήματος Θεολογίας του ΑΠΘ (Θεσσαλονίκη)
Μαυροκωστίδης Γρηγόρης, Θεολόγος (Θεσσαλονίκη)
Μόσχος Δημήτρης, Λέκτορας του Τμήματος Θεολογίας του ΕΚΠΑ (Αθήνα)
Παπαδόπουλος Γιώργος, Θεολόγος (Αθήνα)
Παπασωτηρόπουλος Χριστόφορος, Θεολόγος (Πάτρα)
Σταματέλλου Νόνη ,Θεολόγος (Ιωάννινα)

Σάββατο, 2 Απριλίου 2011

Πρόταση συνεργασίας (ΚΑΙΡΟΣ-ΠΕΘ)

 

H Διοικούσα Επιτροπή του Πανελληνίου Θεολογικού Συνδέσμου "ΚΑΙΡΟΣ για την αναβάθμιση της θρησκευτικής εκπαίδευσης", απηύθυνε προς το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ενωσης Θεολόγων (Π.Ε.Θ.), επιστολή με την οποία ορίζει ατζέντα για σειρά θεμάτων κοινού ενδιαφέροντος επί σκοπώ τη δρομολόγηση της συνεργασίας ανάμεσα στους δύο επιστημονικούς φορείς των θεολόγων της Β/θμιας εκπαίδευσης. 
*Την επιστολή μπορείτε να τη διαβάσετε παρακάτω. Την αναρτώ από τα Θεολογικά ιστολόγια: http://theologylar.blogspot.com/2011/04/blog-post_01.htmlhttp://e-theologia.blogspot.com/2011/03/blog-post_8451.html
"Αγαπητοί συνάδελφοι,
Ο «Πανελλήνιος Σύνδεσμος Θεολόγων-ΚΑΙΡΟΣ-για την αναβάθμιση της θρησκευτικής εκπαίδευσης» συνεπής προς τις δεσμεύσεις και προβλέψεις, που περιέχονται - στο ήδη εγκριθέν από το Πρωτοδικείο Αθηνών - καταστατικό του, επιδιώκει την συνεργασία με άλλες συναφείς οργανώσεις ή συλλογικούς φορείς, που εκπροσωπούν τμήματα του θεολογικού κόσμου, εφόσον ασφαλώς διαπιστώνεται κοινός τόπος σε υπό συζήτηση θέματα .
Με βάση τις δημοσιευμένες θέσεις του, τόσο για το μάθημα γενικά όσο και για τη θέση του στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και μάλιστα στο νέο Λύκειο, έχει καταστεί σαφές, ότι αποτελεί πάγια αρχή του, η διατήρηση ουσιαστικής επαφής με όλους τους θεσμικούς  φορείς [βλ. Υπουργείο Παιδείας, Π.Ι., Συνοδική Επιτροπή Παιδείας], καθώς έχει ανταποκριθεί στις προσκλήσεις τους για ενημέρωση και κάθε μορφής συνεργασία. Δεν είναι δυνατόν επομένως να αρνηθεί παρόμοια συνεργασία με άλλους συλλογικούς φορείς του χώρου μας, που εκφράζουν με το δικό τους τρόπο τμήματα της «βάσης», ιδιαίτερα όταν η κρισιμότητα ζητημάτων του κλάδου απαιτεί το μέγιστο δυνατό συντονισμό κινήσεων και δράσεων.
Με αφόρμηση λοιπόν τις συγκεκριμένες προτάσεις του ΚΑΙΡΟΥ για το μάθημα και το πλαίσιο λειτουργίας του, προσχωρούμε στην ιδέα μιας  πρώτης διερευνητικής συνάντησης και συζήτησης με την ισότιμη παρουσία και συμμετοχή των εκπροσώπων, όλων των συλλογικών θεολογικών φορέων, στη διάρκεια της οποίας είναι δυνατόν να αποτυπωθούν τα σημεία επαφής και σύμπλευσης αλλά και τα σημεία απόκλισης ή διαφορετικής προσέγγισης. Πιστεύουμε πραγματικά ότι η υλοποίηση μιας παρόμοιας πρότασης θα δημιουργήσει τις προϋποθέσεις ενός μόνιμου ειλικρινούς διαλόγου, ο οποίος είναι απαραίτητος για την συνεννόηση και ενδεχομένως το σχεδιασμό κοινής αντιμετώπισης και δράσης επί  ζητημάτων της τρέχουσας επικαιρότητας, όταν και όπου δεν υπάρχουν ουσιαστικές διαφορές θέσεων και αρχών. 
          Με σκοπό τη διευκόλυνση πραγματοποίησης της συνάντησης αυτής, προτείνουμε  τους παρακάτω θεματικούς άξονες οι οποίοι, ας σημειωθεί, είναι απολύτως ανοιχτοί και ενδεικτικοί:
·         Ο υποχρεωτικός χαρακτήρας του μτΘ για  όλους τους μαθητές ανεξάρτητα από τη θρησκευτική ή μη προέλευση και  ταυτότητά τους.
·         Η αναβάθμιση του μτΘ σε ένα «ανοιχτό» μάθημα, ως προϋπόθεση της υποχρεωτικότητας.
·         Ο χαρακτήρας του μτΘ σε σχέση με το Χριστιανισμό, την Ορθοδοξία καθώς και τη μάθηση «γύρω και μέσα από τις άλλες θρησκείες».
·         Η ανθρωποκεντρική διάσταση του μτΘ.
·         Ο χειρισμός του υφιστάμενου νομικού πλαισίου για τις απαλλαγές από το μτΘ (βλ. εγκύκλιοι υπουργείου και ερμηνείες τους).
·         Η επαγγελματική αποκατάσταση των πτυχιούχων θεολόγων.
Αγαπητοί συνάδελφοι, είναι ευρέως πια αποδεκτό όχι μόνο στη χώρα μας αλλά και σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες -ανεξάρτητα από το νομικό πλαίσιο που έχει η κάθε χώρα- οτι η αποκλειστική προσήλωση σε μια συγκεκριμένη θρησκευτική παράδοση, στην κατεύθυνση του θρησκευτικού εγγραμματισμού των μαθητών, έχει φτάσει πλέον στα όριά της. Ο κόσμος μεταβάλλεται και απαιτείται άμεση και υπεύθυνη τοποθέτηση αλλά και κριτική ματιά όσων ως δάσκαλοι αναμετρώνται καθημερινά με το «θρησκευτικό φαινόμενο» που εμφανίζει  με ταχείς ρυθμούς νέα χαρακτηριστικά. Στο πλαίσιο αυτό  είμαστε από την αρχή ανοιχτοί, με βάση τη Διακήρυξή μας (Δεκέμβριος 2009) σε ένα διάλογο υπεύθυνο, νηφάλιο με συγκεκριμένες προτάσεις και επιχειρήματα ο οποίος  θα προστατεύει όλους μας  από άδικες γενικεύσεις και ακραίες συμπεριφορές, που μακροπρόθεσμα πληγώνουν και απομειώνουν τη θεμελιακή αξία της θρησκευτικής εκπαίδευσης  πλήττοντας ταυτόχρονα και την  παρουσία των θεολόγων σε ένα κατά γενική ομολογία τεχνοκρατικό και βαθμοθηρικό εκπαιδευτικό σύστημα. Με την βεβαιότητα ότι  στους σημερινούς καιρούς  ο συντονισμός δυνάμεων και μέσων αποτελεί βασικό όρο επιτυχίας, ελπίζουμε σε μια δημιουργική και επωφελή συνεργασία..
Εκ μέρους του «Πανελληνίου Θεολογικού Συνδέσμου-ΚΑΙΡΟΣ-για την αναβάθμιση της θρησκευτικής εκπαίδευσης»
Η Διοικούσα Επιτροπή
Αμπατζίδης  Θεόφιλος, Αργυρόπουλος Ανδρέας, Καζλάρη Πηγή, Κωνσταντίνου Μιλτιάδης, Μαυροκωστίδης Γρηγόρης, Μόσχος Δημήτρης, Παπαδόπουλος Γιώργος, Παπασωτηρόπουλος Χριστόφορος, Σταματέλλου Νόνη

Google+ Badge

Μήνυμα ενάντια στη λογοκλοπή

Μήνυμα ενάντια στη λογοκλοπή