Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

13_04_22

ΑΝΑΤΡΟΠΕΣ


του Γιώργου Αλεξανδρή

Πάνω από τα αυθαίρετα και ξέσκεπα όνειρά τους,
μπροστά από τη βιασύνη τους και την αβολεψιά τους,
αγριεύει γεννήτρα ανατροπών μια νιόκοπη εποχή
που διασύρει ήθη, υπονομεύει ανάγκες και διακονεί
χέρια ανυπόκριτα που σφίγγουν συνοδοιπόρους,
μάτια που δε ζυγίζουν μόνο αποδοχές και μαρτυρίες.

Σύνοδος ιστορίας κάθε τους όνειρο κι απαντοχή
ειρωνείας δίκη και χωρίς προκατάληψη οι καιροί,
χωρούν ασύνετοι οι λίγοι και μακαρίζουν οι  πολλοί,
ορχηστρικοί αυλητές σε ξέφωτα και ανοιχτές εστίες,
να υμνωδούν και τη ζωή τους  να λευτερώνουν
σε υστερία εχέφρονη κι αχειραγώγητη δοκιμή.

Αυθεντικοί, να επινοούν και να οραματίζονται,
εύθραυστοι  να εκτίθενται στην αμφισβήτηση
κι αιρετικοί σε προσωπικούς ηρωισμούς κι αυτοθυσίες
να προλαβαίνουν δοξασίες και δίκιο να δημιουργούν
πως είναι η ζωή διαμαρτυρία και  ανατροπή 
κι ανήκει σ’αυτούς που τολμούν να ονειρεύονται.
19-4-13 Με την εκφραστική πένα του Γιώργου Αλεξανδρή.
Η εικόνα είναι από: www.newsbomb.gr

13_04_21

Ό,τι ράβουμε στο σχολείο, ξηλώνεται πολλές φορές στο σπίτι

Το άρθρο μου το έστειλε ο καλός συνάδελφος Άρης και είναι από το Αντίβαρο 
Το άρθρο παρατίθεται όπως ακριβώς δημοσιεύτηκε στο: http://www.antibaro.gr/article/7934, Ἀντίβαρο


Έχουν περάσει αρκετά χρόνια, θυμάμαι όμως κάτι που μου συνέβη μες στην τάξη. Ήταν η εποχή που κυβερνούσε τούτον τον ταλαίπωρο τόπο ο «αρχιερέας της διαπλοκής» και τα σπιθαμιαία τσιράκια του. Είχαν αποθρασυνθεί τα κομματικά «στελέχια», διόριζαν, έκλεβαν, εκβίαζαν, διέλυαν την πατρίδα, γιατί νόμιζαν ότι θα κυβερνούν και θα βυσσοδομούν δία βίου. Κατά τις θλιβερές νεοδημοκρατικές παρενθέσεις, ανενόχλητοι και το ίδιο ισχυροί και αναιδείς, απολάμβαναν την σοδειά των χρόνων εξουσίας και ακόνιζαν τα νύχια τους για την επικείμενη… επανάταξη. Τέλος πάντων. Διδάσκω στην Στ’ Δημοτικού το μάθημα «Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή». Συζητούμε με τους μαθητές την σπουδαιότητα της εργασίας. Επιμένω στην ευλογία και τη χαρά του κόπου-«τα αγαθά κόποις κτώνται»- να κατανοήσουν οι μαθητές αυτό που μας άφησε παρακαταθήκη ο ελευθερωτής μας, Γέρος του Μοριά, Θοδωρής Κολοκοτρώνης: «Παιδιά μου… να δοθήτε εις τας σπουδάς σας και καλλίτερα να κοπιάσετε ολίγον δύο και τρεις χρόνους και να ζήσετε ελεύθεροι εις το υπόλοιπο της ζωής σας, παρά να περάσετε τέσσαρους πέντε χρόνους τη νεότητά σας και να μείνετε αγράμματοι». (Από το περίφημο λόγο στην Πνύκα, το 1838. Ας προσεχθεί ότι ο Κολοκοτρώνης συνδέει τα «γράμματα» με την ελευθερία. Και μιλούσε για τα «γράμματα που διαβάζουνε οι αγράμματοι κι αγιάζουνε», όπως λέει ο ποιητής και όχι για τα σημερινά «άθεα γράμματα», που μας επέβαλλαν οι ημιμαθείς, «οι ξεθυμασμένοι φυλετικά Έλληνες», όπως τους ονόμαζε ο Μυριβήλης). Συζητούμε, λοιπόν, για την αξία της εργασίας με τους μαθητές μου και τις αρετές που πρέπει να την δορυφορούν, εντιμότητα, αξιοπρέπεια, αλληλεγγύη, γιατί «πάσα επιστήμη χωριζόμενη αρετής πανουργία εστί». Την επομένη μέρα μια μαθήτριά μου, μου λέει αυθόρμητα: «-Κύριε, ο μπαμπάς μου είπε ότι αυτά που λέτε είναι ανοησίες». (Έτσι ακριβώς. Κάνουν τεράστιο λάθος οι γονείς που υποτιμούν και χλευάζουν, μπροστά στα παιδιά τους, τους δασκάλους ή καθηγητές. Η μειωτική εικόνα του δασκάλου λειτουργεί αρνητικά στην μάθηση και ενσπείρει στα παιδιά εριστικότητα και επιθετικότητα επί δικαίων και αδίκων. Χάνεται ακόμη η αρετή του σεβασμού. Ο άγιος Χρυσόστομος γράφει: «… ει γαρ αδελφόν ου δει κρίνειν, πολλώ μάλλον διδάσκαλον», δηλαδή, «αν δεν πρέπει να κατακρίνουμε κάποιον αδελφό-συνάνθρωπο, πολύ περισσότερο δεν πρέπει να κατακρίνουμε τους δασκάλους». Λόγοι όμως δικαιοσύνης επιβάλλουν να τονίσουμε ότι σε ορισμένες περιπτώσεις, για την «προκλητική» στάση των παιδιών υπεύθυνοι είναι και οι δάσκαλοι, οι ράθυμοι και οι αδιάφοροι. Σ’ αυτές τις περιπτώσεις δεν ψέγουμε τον δάσκαλο ενώπιον του παιδιού, αλλά πηγαίνουμε στο σχολείο και ζητούμε εξηγήσεις). Και συνεχίζει η μαθήτρια: «Μου είπε ότι σήμερα για να βρεις δουλειά πρέπει να έχεις βύσμα. Εγώ έχω. Μεγάλωσε είσαι και μη σε νοιάζει. Θα σε βολέψω». Ήταν κομματόσκυλο, τρανό και χωμένο στον βούρκο, έως τις τρίχες της κεφαλής, ο «συνετός» πατέρας. Διορίστηκε ο ίδιος στο Δημόσιο, διαπρέποντας στην αφισοκόλληση και την δουλοπρέπεια στα «πράσινα» μεγαλοερπετά και φρόντισε να μεταγγίσει και στο παιδί του την εμετική, σκωληκοειδή τακτική του. Τι να του πεις αυτού του παιδιού; Το κατέστρεψε ο ίδιος ο γονέας του. Μεγάλο πρόβλημα αντιμετωπίζουμε σήμερα στο σχολείο με την γλώσσα των παιδιών. Μας κουβαλούν από το σπίτι τις βρισιές που εκτοξεύουν οι γονείς τους στο σπίτι, φαινόμενο λυπηρότατο, το οποίο αδυνατούμε να αντιμετωπίσουμε δραστικά οι δάσκαλοι, γιατί κινδυνεύουμε να βρεθούμε εκτεθειμένοι με την κατηγορία της «λεκτικής βίας». Εκεί καταντήσαμε. Γράφει η απαράμιλλη Γαλάτεια Σουρέλη σε ένα κείμενό της στο βιβλίο «Αγιότητα: Ένα λησμονημένο όραμα»: <>. Άφησα τελευταίες τις τουρκοσαπουνόπερες. Ας το καταλάβουμε όλοι μας ότι πρόκειται για ύπουλο εξισλαμισμό. Ό,τι δεν μπόρεσαν να κάνουν οι Τουρκοκρατίες με τα παιδομαζώματα και τις εξωμοσίες, γίνεται τώρα μέσω της τηλεόρασης. Οι ψηφίδες μπαίνουν, μία μία, στις θέσεις τους. Ασκέρια λαθρομεταναστών μουσουλμάνων, τζαμιά στην Αθήνα, εθισμός στην γλώσσα, την τουρκική, την οποία ακούν τα παιδιά νυχθημερόν στο σπίτι, περισσότερο από την φωνή των γονιών τους, αφαίρεση από τα σχολικά βιβλία εικόνων και κειμένων που μιλούν για σφαγές Μουσουλμάνων (Τουρκοαιγυπτίων, Τουρκαλβανών) εις βάρος Ορθοδόξων Ελλήνων, κατάργηση ιθαγένειας, θρησκειολογία αντί για ορθόδοξο μάθημα Θρησκευτικών, διά του οποίου επιβάλλεται από την Γ’ Δημοτικού να μαθαίνουν τα παιδιά για τον Μουσουλμανισμό, και αποκαλύπτεται το σχέδιο μετατροπής της πατρίδας μας, ανεπαισθήτως, σε μουσουλμανική αποικία. Προσθέστε τον εκπατρισμό χιλιάδων νέων μας – τα καλύτερα μυαλά λεηλατούνται – και την προδοσία των κομματικών νάνων και αρλεκίνων. (Κοινό υπουργικό συμβούλιο Ελλάδος-Τουρκίας, γεγονός που ποτέ δεν έγινε με την Κύπρο, χώρα ελληνική). Φέτος στην Στ’ Δημοτικού, στην οποία διδάσκω – μαθαίνουμε την νεοελληνική ιστορία, από την άλωση της Πόλης ως τις μέρες μας- το γεγονός στο οποίο δίνουμε βαρύτητα είναι η Ευλογημένη Επανάσταση του ’21. Ερωτώ: Είναι δυνατόν να διδάσκεις στο σχολείο την Έξοδο του Μεσολογγίου, το ηρωικότερο ίσως κατόρθωμα της ιστορίας μας, και στο σπίτι να ξηλώνονται όσα πέτυχες, γιατί οι γονείς του παιδιού εισπνέουν τις αναθυμιάσεις του Σουλεϊμάν του Γενοκτόνου μας; «Έρμη, σκλάβα, πικρή Ρωμιοσύνη… Μην αφήσεις τον άθεο να πάρη το στερνό θησαυρό!», λέει ο Παλαμάς. Και ο στερνός και αδιατίμητος θησαυρός μας είναι μες στο σπίτι μας. Τα παιδιά μας.

Σχόλια μπορείτε να δείτε στο: http://www.antibaro.gr/article/7934, Ἀντίβαρο

13_04_17

Διδάσκοντας θρησκευτικά μέσω τέχνης


Επιμορφωτική ημερίδα θεολόγων στη Βέροια  Σάββατο 20 Απριλίου 2013 με θέμα: «Διδάσκοντας θρησκευτικά μέσω τέχνης»
Η επιμορφωτική ημερίδα διοργανώνεται στα πλαίσια των προγραμμάτων επιμόρφωσης θεολόγων καθηγητών της Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών της Ι. Μ. Δημητριάδος σε συνεργασία με τη Σχολική Σύμβουλο Θεολόγων Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας  δρ. Μαρία Συργιάννη.
Στόχος της επιμορφωτικής ημερίδας είναι να γνωρίσουν οι θεολόγοι εκπαιδευτικοί, με βιωματικούς τρόπους, τεχνικές διδασκαλίας που βασίζονται στην αξιοποίηση των εικαστικών τεχνών στο μάθημα των θρησκευτικών καθώς η αισθητική εμπειρία είναι σημαντική για την ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού. Άλλωστε μέσω της δυναμικής της τέχνης ενεργοποιείται, προάγεται και διευρύνεται η στοχαστική διάθεση του μαθητή.
Το πρόγραμμα της επιμορφωτικής ημερίδας:
10.30π.μ. – 12.00 π.μ.: Επίσκεψη στο Ναό του Χριστού Βεροίας. Προσομοίωση διδασκαλίας με ομαδοσυνεργατική μέθοδο.
12.30.π.μ. – 15.00 π.μ.: Διδάσκοντας μέσω της τέχνης. Βιωματικό εργαστήριο με μοτίβα έντεχνου συλλογισμού  
Επιμορφωτές της  ημερίδας:
Απόστολος Μπάρλος, Master θεολογίας Α.Π.Θ., Διευθυντής 1ου Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Λάρισας
Βάσω Γώγου, Θεολόγος - Φιλόλογος – Ζωγράφος


13_04_12

Η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος της Ορθοδόξου Εκκλησίας εν όψει της Συγκλήσεώς της

Θ. Γιάγκου, Μ. Τατάγια. Α. Γκίκας
Δ. Νικολακάκης, π. Γρ. Παπαθωμάς
Στα Τρίκαλα στις 11 Απριλίου 2013 στις 6.30μ.μ.  πραγματοποιήθηκε  για πρώτη φορά στην πόλη μας ενημερωτική ημερίδα, ύστερα από πρωτοβουλία ομάδας θεολόγων εν όψει της σύγκλησης της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου την οποία προανήγγειλε ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος στην Θρονική εορτή του Πατριαρχείου τον περασμένο Νοέμβριο. «Η πίστη ζει και η Ορθοδοξία ζει […] Η Ορθοδοξία θα ζήσει, θα κάνει την Αγία και Μεγάλη Σύνοδό της, την οποία προετοιμάζει η Πανορθόδοξος Σύνοδος και είμαστε στο τέλος της προετοιμασίας». Αυτά είναι τα λόγια του Οικουμενικού Πατριάρχη, τα οποία και αποτέλεσαν το έναυσμα για την αποψινή συνάθροισή μας.

Τα τελευταία χρόνια εντάθηκαν οι προσπάθειες του Οικουμενικού Πατριαρχείου και των άλλων Ορθόδοξων Εκκλησιών, ώστε να υπερνικηθούν τα εμπόδια και να συγκληθεί η Μεγάλη Πανορθόδοξος Σύνοδος, η οποία αναμένεται και σχεδιάζεται για περισσότερο από μισό αιώνα. Και είναι αλήθεια ότι έχουμε φτάσει στο σημείο εκείνο κατά το οποίο η προσυνεδριακή διαδικασία, αλλά και η θεματολογία της εν λόγω Συνόδου να αποτελεί «σημείον αντιλεγόμενον». Ορθόδοξοι θεολόγοι και εκκλησιαστικοί άνδρες εκδηλώνονται κατά της συγκλήσεως αυτής της συνόδου, ενώ άλλοι, συναισθανόμενοι την αναγκαιότητα συγκλήσεως της, κρίνουν ως σοβαρή και εποικοδομητική τη μέθοδο εργασίας, τη θεματολογία κλπ. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι οι προετοιμασίες αργούν χαρακτηριστικά και άλλοι υποστηρίζουν ότι υπάρχει, υπέρ το δέον, βιασύνη.
Ο κ. Δ. Φύκας, ο κ. Α. Αργυρόπουλος, ο κ. Τσέλιος
και ο κ. Α. Γκίκας
Οι Ορθόδοξες Εκκλησίες έχουν ήδη αποδεχτεί την πρόσκληση του Οικουμενικού πατριαρχείου για την προετοιμασία μιας τέτοιας συνόδου. Από το 1930 έως σήμερα έχουν συγκληθεί πανορθόδοξοι διασκέψεις, επιτροπές και έχουν πραγματοποιηθεί αριθμός εκκλησιαστικών και θεολογικών συνεδρίων. Σε όλες αυτές τις προσυνεδριακές και προκαταρκτικές συναντήσεις έχουν καταχωριστεί σε έναν κατάλογο τα προβλήματα της Ορθοδοξίας ανά τον κόσμο που θα επιληφθεί η εν λόγω Αγία και Μεγάλη Σύνοδος. Ο κατάλογος αυτός έχει τροποποιηθεί σε κάποια σημεία του κατά τη διάρκεια των πενήντα περίπου χρόνων που προετοιμάζεται, καθώς προϊόντος του χρόνου ορισμένα από αυτά  τα θέματα κρίθηκαν ότι έπρεπε να μπουν στο αρχείο και να μην συζητηθούν.
Στον κατάλογο αυτόν έχουν παραμείνει: (α) η Ορθόδοξη Διασπορά (β) το Αυτοκέφαλο και ο τρόπος ανακηρύξεώς του (γ) το Αυτόνομο και ο τρόπος ανακηρύξεώς του (δ) τα Δίπτυχα (ε) το ζήτημα του κοινού ημερολογίου (στ) οι σχέσεις Ορθοδόξων Εκκλησιών προς τον υπόλοιπο χριστιανικό κόσμο, (ζ) Ορθοδοξία και Οικουμενική Κίνηση και (η) η συμβολή των κατά τόπους Ορθοδόξων Εκκλησιών για την επικράτηση των χριστιανικών ιδεωδών της ειρήνης, της ελευθερίας, της αδελφοσύνης και της αγάπης μεταξύ των λαών και άρση των φυλετικών διακρίσεων.
Όπως βλέπουμε ένας αριθμός θεμάτων, όπως τα τρία τελευταία αναφέρονται στην ανθρωπολογία ενώ τα πρώτα αγγίζουν αυτό που λέγεται στη θεολογική γλώσσα εκκλησιολογία. Υπό διαφορετικό πρίσμα τα θέματα αφορούν αφενός στις σχέσεις των Ορθοδόξων Εκκλησιών μεταξύ τους όσο και με το Οικουμενικό Πατριαρχείο και αφετέρου στις σχέσεις της Ορθοδοξίας με το σύνολο του χριστιανικού κόσμου.
Αλέξανδρος Γκίκας, Μαρία Τατάγια, π. Γρηγόριος Παπαθωμάς
Δημήτριος Νικολακάκης
Έτσι λοιπόν, δεν είναι δυνατό ερήμην του λαού να συζητούνται τέτοια θέματα και να αγνοούνται από το σώμα της Εκκλησίας. Στόχος της  σημερινής επιστημονικής ημερίδας είναι να παράσχει ένα ανοικτό βήμα ενημέρωσης για το προαναφερθέν θέμα, φέρνοντας κοντά σας έγκριτους ανθρώπους της Εκκλησίας και πανεπιστημιακούς δασκάλους εγνωσμένου κύρους, τους οποίους εκ βαθέων και ενθέρμως ευχαριστούμε που ανταποκρίθηκαν με μεγάλη χαρά στην πρόσκλησή μας και οι οποίοι θα προσπαθήσουν να απαντήσουν στα ερωτήματα που γεννούνται από όλους μας, που αποτελούμε το πλήρωμα της Εκκλησίας. 
Στην Στρόγγυλη Τράπεζα συμμετείχαν οι:
Αρχιμανδρίτης π. Γρηγόριος Παπαθωμάς  Καθηγητής Τμήματος Θεολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών
        Θεόδωρος Γιάγκου,  Καθηγητής Τμήματος Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
          Δημήτριος Νικολακάκης, Λέκτορας Τμήματος Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
Μαρία Τατάγια, Δρ Νομικής
Τη συζήτηση προλόγισε και  συντόνισε ο Αλέξανδρος Γκίκας, Διευθυντής ΓΕΛ Προαστίου, Υπ. Δρ. Θεολογικής Σχολής Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης


Στην Αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Τρικκαίων

Το πρόγραμμα της εκδήλωσης
1η. Συνεδρία (18.30- 19.30)
Προεδρεύων Αλέξανδρος Γκίκας
Προλογισμός
"Η ανάγκη συγκλήσεως της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου-Δυσκολίες και Προοπτικές"
Ομιλητής Θεόδωρος Γιάγκου καθηγητής Α.Π.Θ.
"Το ζήτημα της Ορθοδόξου Διασποράς"
Ομιλητής: Δημήτριος Νικολακάκης Λέκτορας Α.Π.Θ.
Διάλειμμα-καφές (19.30-19.40)
2η συνεδρία (19.40-20.30)
"Το κανονικό ζήτημα του αυτοκεφάλου και οι αρνητικές απορροές του"
Ομιλητής: Αρχ, Γρηγόριος Παπαθωμάς καθηγητής ΕΚΠΑ
"Το ζήτημα του κοινού ημερολογίου"
Ομιλήτρια: Δρ Μαρία Τατάγια

Συζήτηση - ερωτήσεις, κλείσιμο εκδήλωσης (20.30-21.00)


Ο Αρχιμανδρίτης π. Γρηγόριος Παπαθωμάς
                                       
Ο Καθηγητής  Κανονικού Δικαίου του ΕΚΠΑ Αρχ. Γρηγόριος Παπαθωμάς, ανέπτυξε το θέμα «Το κανονικό ζήτημα του αυτοκεφάλου και οι αρνητικές απορροές του» . Η ομιλία του επικεντρώθηκε στα τέσσερα μεγάλα προβλήματα της Ορθοδόξου Εκκλησίας, τα οποία συνοψίζονται στο ένα: το ζήτημα του αυτοκεφάλου, από το οποίο ξεκίνησε το μεγάλο πρόβλημα της αίρεσης του εθνικοφυλετισμού, η δημιουργία δηλαδή εθνικών-φυλετικών εκκλησιών.
Ο π. Γρηγόριος τόνισε ότι όταν λυθεί το θέμα του Αυτοκεφάλου, αυτόματα θα επιλυθούν και τα μεγαλύτερα από τα προβλήματα που αναφέρθηκαν, ως θεματολογία της Αγίας και μεγάλης Πανορθοδόξου Συνόδου. Ο χρόνος κατά τον οποίο θα συγκληθεί η σύνοδος παραμένει μέχρι στιγμής άγνωστος, αλλά ο Οικουμενικός Πατριάρχης προανήγγειλε ότι ο καιρός πλησιάζει.
Ευχόμεθα και αναμένουμε.
Ο Καθηγητής κ. Θεόδωρος Γιάγκου & η Δρ. Μαρία Τατάγια

Ο  πρώτος ομιλητής ο κ. Θεόδωρος Γιάγκος Καθηγητής ΑΠΘ ανέπτυξε το θέμα «Η ανάγκη συγκλήσεως της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου- Δυσκολίες και προοπτικές», κάνοντας μια αναφορά στην ιστορική κυρίως εξέλιξη των προσυνεδριακών διασκέψεων από το 1930 μέχρι σήμερα.

Η Δρ Νομικής Μαρία Τατάγια  η οποία αναφέρθηκε στις ιστορικές καταβολές του  «ημερολογιακού ζητήματος», κατέδειξε ότι το θέμα αυτό, αν και φαίνεται μικρό μπροστά στα άλλα είναι αρκούντως σημαντικό


Ο Λέκτορας Α.Π.Θ Δημήτριος Νικολακάκης
                                        
Ο Λέκτορας του ΑΠΘ Δημήτριος Νικολακάκης, επικέντρωσε την ομιλία του στο ζήτημα της Ορθοδόξου Διασποράς,  αναφερόμενος κυρίως στο αντικανονικό του θέματος και ευχόμενος, στο τέλος, να πρυτανεύσει  η επίλυση του θέματος από τις τοπικές ορθόδοξες εκκλησίες που συμμετέχουν στον προσυνεδριακό διάλογο.


Θερμές ευχαριστίες στο Δήμαρχο Τρικκαίων κ.  Χρ. Λάππα που μας παραχώρησε την αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου για την εκδήλωση και μας τίμησε με την παρουσία του.
Στην εκδήλωση παρέστη   ως εκπρόσωπος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Τρίκκης  και Σταγών κκ Αλεξίου, ο π. Λάμπρος Κολώνας. 
Ο Μητροπολίτης Θεσσαλιώτιδος και Φαναριοφερσάλων κκ Κύριλλος απέστειλε μακροσκελή συγχαρητήρια επιστολή.
Παρέστη επίσης και η Περιφερειακή Σύμβουλος κα Ελένη Αργυροπούλου.
Εκ μέρους της εκπαιδευτικής κοινότητας, οι σχολικοί Σύμβουλοι Τρικάλων & Καρδίτσας κ Δημήτριος Φύκας, Δυτικής Μακεδονίας κ.Ανδρέας Αργυρόπουλος, ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ν. Τρικάλων  κ. Τσέλιος.
Οφείλουμε να επισημάνουμε τη συμβολή  του κ Νημά του ΦΙΛΟΣ Τρικάλων στην εκδήλωση  τον οποίο και τον ευχαριστούμε θερμά.
Δεν πρέπει να λησμονούμε και τους ευχαριστούμε για την προσφορά τους το κατάστημα Infoland Δ. Παπαδόπουλος, για την καλλιτεχνική επιμέλεια και έκδοση των προσκλήσεων, τα πρατήρια Αρτοζαχαροπλαστικής "Πράσινος Μύλος" για τα αρτοπαρασκευάσματα που σερβιρίστηκαν στο διάλειμμα, το εστιατόριο "Αίγλη" για την προσφορά του καφέ στο διάλειμμα και το ξενοδοχείο "Πανελλήνιον" για τις ειδικές τιμές που πρόσφεραν στη φιλοξενία των καλεσμένων μας.
Τέλος θερμές ευχαριστίες στους συναδέλφους καθηγητές θεολόγους και σε όλους όσους παρευρέθησαν από ολόκληρη τη Θεσσαλία και Μακεδονία.
Το ενδιαφέρον του κοινού, σε όλη τη διάρκεια  των εισηγήσεων ήταν αμείωτο, γεγονός που φάνηκε ολοφάνερα στο τέλος της εκδήλωσης με τις πάρα πολλές και εύστοχες ερωτήσεις που απαντήθηκαν από τους έγκριτους καλεσμένους.

Η ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΣΤΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΣΕ ΒΙΝΤΕΟ 


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΤΗΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ



13_04_01

ΓΙΑ Τ’ ΟΝΕΙΡΟ



Όταν είπες  πως μοιραία αύριο
θα χωρέσουμε και πάλι στη σιωπή μας 
και θ’ ανακαλούμε τη χαρά της ζωής
σε νοσταλγικές θύμησες και μνήμες πρόνοιας,
τ’ όνειρο που τολμήσαμε στη μοναξιά της αλήθειας,
ν’ αντέξουμε το βλέμμα του θεού,
μετεωρίστηκε γυμνό, ένοχο σαν ψέμα
και ξένοι αλαφροπατήσαμε στο περιθώριο των σκιών.
 
Στάθηκες στην άκρη του φόβου,
ξετύλιξες χωρίς επιείκεια εχέμυθες ικεσίες
και σίγουρη για την απλοχεριά της αυταπάτης,
ξεμάκρυνες από ιερά και θυσιαστήρια,
να ταπεινώνονται ήσυχοι οι καιροί
και τ’ όνειρο, ανυπάκουο να μένει κι αληθινό, 
μακρύ ταξίδι στ’ άγνωστο χωρίς προορισμό ,
κρυφή γραφή κι ανάγνωσμα  λυτρωτικό.
 
Ξέβγαινα στο δρόμο των μικρών μας ιστοριών
με τα παρήγορα κενά και τις εμφύλιες απουσίες,
για να σε  προλαβαίνω και να αρνούμαι
τους απολογισμούς και τη συγχώρεση,
ν’ αυθαιρετώ στην ομορφιά και το δράμα,
για τ’ όνειρο ακόμη μια φορά να σ’ εμπιστευτώ,
πως δεν είναι  ευπρέπεια του νου κι ανάγκης ψέμα ,
παρά απόκριση σε κάθε ρώτημα και ώριμη ανάσα.

29-3-1013 του Γιώργου Αλεξανδρή

Η εικόνα είναι από: http://deilogos.wordpress.com/

Μήνυμα ενάντια στη λογοκλοπή

Μήνυμα ενάντια στη λογοκλοπή