Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

14_01_29

3ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Ημαθίας



Η Οργανωτική Επιτροπή του 3ου Πανελλήνιου Εκπαιδευτικού Συνεδρίου Ημαθίας με θέμα: «Αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη» λαμβάνοντας υπόψη της την πληθώρα των αιτημάτων αποφάσισε να δώσει παράταση στην υποβολή εργασιών μέχρι τη Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου, 16:00. Μετά τον καθορισμένο χρόνο καμία
εργασία δε θα γίνεται δεκτή.

Ενημερώνουμε επίσης την εκπαιδευτική κοινότητα ότι στο πλαίσιο των εργασιών του συνεδρίου δίνεται η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς που επιμορφώθηκαν στην Επιμόρφωση για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη (Β' επιπέδου) να μας υποβάλλουν εκπαιδευτικά σενάρια με ΤΠΕ τα οποία έχουν
συγγράψει, για να παρουσιαστούν στο συνέδριο.

Τα εκπαιδευτικά σενάρια τα οποία θα πρέπει να είναι πρωτότυπα, θα κριθούν από επιτροπή επιμορφωτών ΤΠΕ Β' επιπέδου και θα παρουσιαστούν στο συνέδριο στις αντίστοιχες συνεδρίες των ειδικοτήτων της επιμόρφωσης. Τα πρότυπα υποβολής των εργασιών αυτών θα τα βρείτε στο δικτυακό τόπο του συνεδρίου <http://hmathia14.ekped.gr/http://hmathia14.ekped.gr/ και στην ενότητα «Για εισηγητές > Εκπαιδευτικά σενάρια». 
Προθεσμία για την υποβολή των εκπαιδευτικών σεναρίων ορίστηκε η 20η Φεβρουαρίου 2014.


Σημαντικές ημερομηνίες

*       1 Φεβρουαρίου 2014: Έναρξη εγγραφών
*       10 Φεβρουαρίου 2014: Υποβολή εργασιών
*       20 Φεβρουαρίου 2014: Υποβολή εκπαιδευτικών σεναρίων
*       1 Μαρτίου 2014: Οριστική υποβολή κειμένων εισηγήσεων που έχουν
κριθεί.
*       15 Μαρτίου 2014: Ανακοίνωση προγράμματος
*       4, 5 & 6 Απριλίου 2014: Διεξαγωγή Συνεδρίου

Δικτυακός τόπος του Συνεδρίου:    <http://hmathia14.ekped.gr/>
http://hmathia14.ekped.gr/ (για κάθε πληροφορία και επικοινωνία) και στο

Εκ μέρους της Συντονιστικής Επιτροπής

Δοδοντσής Μ., Κολτσάκης Β., Παναγιωτοπούλου Π., Σαλονικίδης Γ., Τζιμόπουλος

ΦΥΓΑΔΕΥΣΗ

του Γιώργου Αλεξανδρή

Με τη νύχτα στους ώμους
κι έναν κόμπο στο στήθος,
φυγάδεψες στη σιωπή και στο χρόνο
τα όνειρα που σύναζες και έβαφες
τα άχρωμα της ζωής και του κόσμου.
 
Προσποιήθηκες τις αλήθειες σου
σε σεβασμό και αρνήσεις
κι αθώωσες τις μαρτυρίες σου
σε παραιτήσεις και θυσίες,
για το δικαίωμα στις ψευδαισθήσεις.
 
Μικρά ταξίδια οι εμμονές σου,
οι μέρες σου συνήθειες,
λόγος κοινός οι ενστάσεις σου
κι η μνήμη σου απόδειξη πειθαρχίας,
για να ’ναι οι ανάγκες σου ελευθερία.
 
Αστέγαστος έρωτας φυγάς,
σου κέντησε σημάδια και φωνές,
έσκυβε η ζωή στ’ απάγκειο της,
κι αυθόρμητα αφουγκράστηκες
ξαφνιάσματα και βιασύνες.
 
Πριν η συνέπειά σου δικαστεί
και σου στεγνώσουν την ψυχή
με ενοχές και δεσμεύσεις,
φυγάδευσες  κείθε από τη λογική
αληθινό κι αλώβητο  το λευτέρωμά σου.
 
   27-1-14

Ο Γιώργος Αλεξανδρής, με μια ευαισθησία που χαρακτηρίζει τους ανήσυχους πνευματικούς ανθρώπους, αφουγκράζεται την ανάσα εκείνων που ασφυκτιούν κάτω από το βάρος  των υποχρεώσεων και των συμβάσεων, λαχταρώντας το "αληθινό κι αλώβητο λευτέρωμα". 


Η εικόνα είναι από: stavrochoros.pblogs.gr

14_01_23

Με τους τρεις Ιεράρχες στο σχολείο και την κοινωνία



Π Ρ Ο Σ Κ Λ Η Σ Η
Ο Πανελλήνιος Θεολογικός Σύνδεσμος «ΚΑΙΡΟΣ - για την αναβάθμιση της θρησκευτικής εκπαίδευσης»  σας καλεί, στη θεολογική διημερίδα,  Με τους τρεις Ιεράρχες στο σχολείο και την κοινωνία 
που διοργανώνει στο  Διορθόδοξο Κέντρο της Εκκλησίας της Ελλάδος (Ι. Μ. Πεντέλης) στις 31/1/2014 και 1/2/2014. 
Η διημερίδα  περιλαμβάνει   επίκαιρες εισηγήσεις με συζήτηση και  εκπαιδευτικά  εργαστήρια.
Θα χορηγηθούν οι σχετικές βεβαιώσεις παρακολούθησης.
Εκ μέρους του ΔΣ
Ο Πρόεδρος                                                                                 Ο Γ. Γραμματέας
Α. Αργυρόπουλος                                                                                                     Γ.   Παπαδόπουλος
Σχ. Σύμβουλος                                                                              Καθηγητής Δ.Ε

14_01_14

3ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Ημαθίας

2η Ανακοίνωση  (11 Ιανουαρίου 2014)
3ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Ημαθίας
Για την αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη
Νάουσα, 4-6 Απριλίου 2014 
υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων  (αριθμ. Πρωτ. 155377/Γ7/22-10-2013)
και της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ημαθίας
Οι Ενώσεις εκπαιδευτικών:
  1. Πανελλήνια Ένωση εκπαιδευτικών για τις Φυσικές Επιστήμες «Μιχάλης Δερτούζος»
  2. Ελληνική Ένωση για την Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση» (e-Δίκτυο-ΤΠΕ-Ε)
  3. Παράρτημα Ένωσης Ελλήνων Φυσικών Ημαθίας
σε συνεργασία με:
διοργανώνουν το 3ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Ημαθίας με θέμα: «Αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη».
Το συνέδριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων, νέους επιστήμονες, ερευνητές, φοιτητές και σε στελέχη εκπαίδευσης που ενδιαφέρονται για την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση και την ανάπτυξη των σχετικών υποδομών και εφαρμογών στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.
Κύριος σκοπός του συνεδρίου είναι να αναδείξει ιδέες και εμπειρίες σχετικές με την αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη.
Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου θα πραγματοποιηθούν κεντρικές ομιλίες, workshops (εργαστήρια), tutorials,  προφορικές ανακοινώσεις, παρουσιάσεις αφίσας και στρογγυλά τραπέζια σχετικά με τη θεματολογία του συνεδρίου, που θα πλαισιώνονται από παράλληλες συνεδρίες ειδικοτήτων.
Η Οργανωτική Επιτροπή καλεί όσους και όσες  ενδιαφέρονται, να υποβάλουν εργασίες σχετικές με τη θεματολογία του Συνεδρίου. Για να παρουσιαστεί μια εργασία στο συνέδριο θα πρέπει να έχει θετική αξιολόγηση από 2 τουλάχιστον μέλη της επιτροπής κριτών.

Σημειώσεις
  • Όλα τα υποβληθέντα κείμενα των εργασιών που θα εγκριθούν από την επιτροπή κριτών, θα περιληφθούν στα ηλεκτρονικά πρακτικά του Συνεδρίου (με ISBN).
  • Εταιρίες λογισμικού και εκδοτικοί οργανισμοί μπορούν να υποβάλουν προτάσεις για την παρουσίαση εφαρμογών ή προϊόντων στους χώρους που θα διεξαχθεί το συνέδριο, αφού έρθουν πρώτα σε συνεννόηση με την οργανωτική επιτροπή.
Σημαντικές ημερομηνίες
  • 1 Δεκεμβρίου 2013 - 1 Φεβρουαρίου 2014: Υποβολή εργασιών
  • 1 Φεβρουαρίου 2014: Έναρξη εγγραφών
  • 1 Μαρτίου 2014: Οριστική υποβολή κειμένων εισηγήσεων που έχουν κριθεί.
  • 15 Μαρτίου 2014: Ανακοίνωση προγράμματος
  • 4, 5 & 6 Απριλίου 2014: Διεξαγωγή Συνεδρίου
Δικτυακός τόπος του Συνεδρίου:   http://hmathia14.ekped.gr/ (για κάθε πληροφορία και επικοινωνία) και στο facebook: https://www.facebook.com/hmathia2014
Εκ μέρους της Συντονιστικής Επιτροπής

Δοδοντσής Μ., Κολτσάκης Β., Παναγιωτοπούλου Π., Σαλονικίδης Γ., Τζιμόπουλος Ν.

Ομιλούσες Εικόνες: Η διάδοση του θρησκευτικού πίνακα στη Ρωσία και στα Βαλκάνια, 16ος - 19ος αιώνας»


Την Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2014 και ώρα 18.00 εγκαινιάζεται στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο από τον Πρέσβη της Ρωσικής Ομοσπονδίας κ. Vladimir Chkhikvishvili η έκθεση «Ομιλούσες Εικόνες: Η διάδοση του θρησκευτικού πίνακα στη Ρωσία και στα Βαλκάνια, 16ος - 19ος αιώνας». Η έκθεση είναι αποτέλεσμα συνεργασίας του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου και του Ινστιτούτου Μεσογειακών Σπουδών - Ι.Τ.Ε. στο πλαίσιο του ερευνητικού προγράμματος «Ρώσικες εικόνες στην Ελλάδα 15ος - αρχές 20ού αιώνα. Το πρόγραμμα αποσκοπεί να χαρτογραφήσει τη διάδοση των ρωσικών εικόνων στον ελληνικό χώρο, προβάλλοντας όψεις μιας πολιτισμικής μεταφοράς με ιδιαίτερο χαρακτήρα.

Τον 15ο αιώνα εμφανίστηκε στην Ευρώπη ένα ιδιαίτερο είδος θρησκευτικής ζωγραφικής με πρωτότυπα εικονογραφικά θέματα εμπλουτισμένα με εκτενή κείμενα. Οι παραστάσεις αυτές αποτελούσαν ουσιαστικά ένα νέο τύπο εικόνας, ένα είδος εικονογραφημένου κηρύγματος. Οι «ομιλούσες εικόνες» αξιοποιήθηκαν ως μέσο πολεμικής στο πλαίσιο των έντονων αντιπαραθέσεων που αναπτύχθηκαν τον 16ο και τον 17ο αιώνα σε όλες σχεδόν τις ευρωπαϊκές χώρες με επίκεντρο τις μεταρρυθμίσεις στην Εκκλησία και στην κοινωνία. Οι θρησκευτικοί αυτοί πίνακες διαδόθηκαν σε όλο τον χριστιανικό κόσμο μέχρι τον 19ο αιώνα.
Στην έκθεση παρουσιάζονται τρεις τέτοιες εικόνες: Η Σοφία του Θεού, Η Δίκη του Χριστού και ο Ζωντανός Σταυρός. Όλες ανήκουν στη συλλογή εικόνων του Βυζαντινού Μουσείου.
Η έκθεση εντάσσεται στον θεσμό «Το έκθεμα του μήνα» που εισήγαγε το Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Ο θεσμός αυτός είναι ευρύτατα διαδεδομένος στα μεγάλα ευρωπαϊκά μουσεία και στοχεύει στην παρουσίαση αντικειμένων από τις μουσειακές συλλογές, που δεν είναι ιδιαιτέρως γνωστά.
Διάρκεια έκθεσης: 15 Ιανουαρίου έως 30 Σεπτεμβρίου 2014

Από: ΠρόναοΤεύχος 671, 13 Ιανουαρίου 2014
 

14_01_05

9ο Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή «Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση»


Η Ελληνική Επιστημονική Ένωση Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση (ΕΤΠΕ) και η Σχολή Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Κρήτης, συνδιοργανώνουν το 9ο Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή «Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση» κατά το διάστημα 3-5 Οκτωβρίου 2014 στο Ρέθυμνο (Πανεπιστημιούπολη Γάλλου).

Το 9ο Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή «Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση» αποτελεί το επιστημονικό συνέδριο της ΕΤΠΕ και στοχεύει στη διαπραγμάτευση των σύγχρονων επιστημονικών προσεγγίσεων σχετικά με το πεδίο των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση. Το Συνέδριο φιλοδοξεί να αποτελέσει το βήμα ακαδημαϊκού διαλόγου και παρουσίασης ερευνητικών εργασιών, αναλύσεων και θεωρητικών μελετών που αφορούν τις πολλαπλές πτυχές του πεδίου των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση.

Εργασίες για το Συνέδριο μπορούν να υποβάλλονται έως και 1 Φεβρουαρίου 2014

Αναλυτικές Πληροφορίες: www.hcicte2014.edc.uoc.gr/



συνδιοργανώνουν το
 
9ο  Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή «Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση»
και το
7ο  Πανελλήνιο Συνέδριο «Διδακτική της Πληροφορικής»
κατά το διάστημα 3-5 Οκτωβρίου 2014 στο  Ρέθυμνο (Πανεπιστημιούπολη Γάλλου).
 
 
Η παράλληλη διοργάνωση των δύο Συνεδρίων στοχεύει αφενός στην εξοικονόμηση ανθρώπινων και οικονομικών πόρων και αφετέρου στη διαμόρφωση δυνατοτήτων επικοινωνίας  και αλληλεπίδρασης μεταξύ επιστημόνων, ερευνητών και εκπαιδευτικών που δραστηριοποιούνται σε συγγενή γνωστικά αντικείμενα.  Τα δύο Συνέδρια διατηρούν την οργανωτική και οικονομική τους αυτοτέλεια με διαφορετικά: Προγράμματα, Πρακτικά, Θεματολογία, Εγγραφές, Βεβαιώσεις.
Σε κάθε ιστοσελίδα του  ενιαίου ιστοτόπου των Συνεδρίων http://www.hcicte2014.edc.uoc.gr, ο οποίος ενημερώνεται διαρκώς περιλαμβάνονται ξεχωριστά οι πληροφορίες που αφορούν κάθε Συνέδριο.

Μπορείτε, επίσης, να επικοινωνείτε ηλεκτρονικά ή τηλεφωνικά για θέματα σχετικά με τα Συνέδρια με τον Επίκουρο Καθηγητή  Βασίλη Οικονομίδη στα εξής στοιχεία:
τηλ.: 28310- 77657,   6974324979.   

Ηλεκτρονική διεύθυνση (e-mail): hcicte2014@edc.uoc.gr

14_01_02

Εκκλησία και Θεολόγοι ζητούν να οριστεί η ημέρα των Τριών Ιεραρχών ως εορτή και όχι ως αργία


Η σχολική εορτή των Τριών Ιεραρχών, χαρακτηρίζεται πλέον «αργία», με απλή δυνατότητα «συμμετοχής σε εκκλησιασμό» η «σε εορταστικές εκδηλώσεις».

Μετά την Ιερά Σύνοδο της εκκλησίας η οποία τον περασμένο Οκτώβριο με επιστολή στον υπουργό Παιδείας επισήμανε «τον κίνδυνο να φτάσουμε στο σημείο, εντός ολίγων ετών, τα παιδιά μας να έχουν αργία την 30η Ιανουαρίου χωρίς να γνωρίζουν τον λόγο» και η Πανελλήνια Ενωση Θεολόγων  με επιστολή της προς τον Κ. Αρβανιτόπουλο ζητά  την άμεση παρέμβασή  του, ενόψει και του φετινού εορτασμού των Τριών Ιεραρχών, ώστε σαφώς να καθοριστεί:
α) η ημέρα ως εορτή και όχι ως αργία και
β) το πλαίσιο του εορτασμού της, το οποίο να προβλέπει εκκλησιασμό για όλους τους εκπαιδευτικούς και μαθητές, ομιλίες και άλλες εκδηλώσεις.
Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ ΘΕΟΛΟΓΩΝ 
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Ως γνωστόν η 30η Ιανουαρίου, ημέρα εορτασμού των Τριών Ιεραρχών, ήδη από το 1842 έχει καθιερωθεί ως ημέρα των ελληνικών γραμμάτων και της Παιδείας. Ατυχώς ασαφείς διατυπώσεις και παρερμηνείες εγκυκλίων των τελευταίων ετών, που έχουν εκδοθεί από το Υπουργείο Παιδείας και καθορίζουν τον τρόπο εορτασμού των Τριών μεγάλων Ιεραρχών, έχουν οδηγήσει σε πλήρη απαξίωση της εορτής και μετατροπή της 30ης Ιανουαρίου σε ημέρα απλής σχολικής αργίας κατά την οποία η συντριπτική πλειονότητα εκπαιδευτικών και μαθητών, ιδιαίτερα μάλιστα στις μεγάλες πόλεις, παραμένουν στα σπίτια τους.
Το θέμα όπως γνωρίζετε έχει απασχολήσει και τη Διαρκή Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος η οποία ήδη από τον περασμένο Οκτώβριο έχει ζητήσει με την υπ. αριθμ. Πρωτ. 4337/15-10-2013 επιστολή που σας απέστειλε να προβείτε στις δέουσες ενέργειες  «προς αποκατάσταση της σπουδαιότητος της Εορτής των Τριών Ιεραρχών».
Κύριε Υπουργέ,
παρακαλούμε για την άμεση παρέμβασή σας, ενόψει και του φετινού εορτασμού των Τριών Ιεραρχών, ώστε σαφώς να καθοριστεί: α) η ημέρα ως εορτή και όχι ως αργία και β) το πλαίσιο του εορτασμού της, το οποίο να προβλέπει εκκλησιασμό για όλους τους εκπαιδευτικούς και μαθητές, ομιλίες και άλλες εκδηλώσεις.

Έντονη πικρία της εκκλησίας προς τον υπ. Παιδείας για τη σχολική εορτή των Τριών Ιεραρχών
Την έντονη πικρία της, εκφράζει η Ιερά Σύνοδος της ελλαδικής εκκλησίας προς τον υπουργό Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλο, διότι, σύμφωνα με υπουργικό έγγραφο, το οποίο απεστάλη τον περασμένο Γενάρη προς τους Διευθυντές Γυμνασίων και Λυκείων, ΕΠΑ.Λ. και ΕΠΑ.Σ., η    σχολική εορτή των Τριών Ιεραρχών, χαρακτηρίζεται πλέον «αργία», με απλή δυνατότητα «συμμετοχής σε εκκλησιασμό» η «σε εορταστικές εκδηλώσεις».
«Καθίσταται σαφές δι’ αυτού του εγγράφου ότι επέρχεται πλήρης αλλοίωση του νοήματος της εορτής των Τριών Ιεραρχών ως προστατών της παιδείας μας» επισημαίνει προς τον υπουργό η Ιερά Σύνοδος και υπογραμμίζει:
Α.Το γεγονός αυτό ενέχει τον κίνδυνο να φτάσουμε στο σημείο, εντός ολίγων ετών, τα παιδιά μας να έχουν αργία την 30η Ιανουαρίου χωρίς να γνωρίζουν τον λόγο. Εάν είναι να λάβει τέτοιον χαρακτήρα η εορτή, φρονούμε ότι είναι προτιμότερο να καταργηθεί και από αργία.
Β.Το ζήτημα δεν αφορά στο γεγονός ότι ελάχιστοι μαθητές και μαθήτριες πλέον εκκλησιάζονται κατά την συγκεκριμένη ημέρα, αλλά κυρίως στο ότι χάνεται βαθμηδόν τόσο η εκκλησιαστική όσο και η κοσμική σημασία της εορτής αυτής.
Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Προς τον Αξιότιμο κ. Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού
Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, κατά την Συνεδρία Αυτής της 11ης μηνός Οκτωβρίου ε.ε., έλαβε την απόφαση να απευθυνθεί προς το πρόσωπό σας σχετικά με την Εορτή των Τριών Ιεραρχών.
Συγκεκριμένα, επιθυμεί να εκφράσει την έντονη πικρία της, διότι, σύμφωνα με υπουργικό έγγραφο, το οποίο απεστάλη την 27η Ιανουαρίου π.ε. προς τους Διευθυντές Γυμνασίων και Λυκείων, ΕΠΑ.Λ. και ΕΠΑ.Σ., η ως άνω σχολική εορτή χαρακτηρίζεται πλέον «αργία», με απλή δυνατότητα «συμμετοχής σε εκκλησιασμό» η «σε εορταστικές εκδηλώσεις».
Καθίσταται σαφές δι’ αυτού του εγγράφου ότι επέρχεται πλήρης αλλοίωση του νοήματος της εορτής των Τριών Ιεραρχών ως προστατών της παιδείας μας. Κατά πρώτον, διαχωρίζεται ο εορτασμός μεταξύ πρωτοβαθμίου και δευτεροβαθμίου εκπαιδεύσεως, και κατά δεύτερον, για τη τελευταία κατηγορία προσδιορίζεται πλέον ως αργία και όχι ως σχολική εορτή, συνοδευόμενη από εκκλησιασμό• θεωρείται δηλαδή μία ακόμη κοσμική αργία χωρίς εκκλησιαστικό χαρακτήρα, χωρίς καμμία αναφορά στους τρεις σπουδαίους Πατέρες της Εκκλησίας, κατ’ εξοχήν προστάτες της παιδείας και υπερμάχους των ελληνικών (δηλαδή των κοσμικών, εξωχριστιανικών, στην εποχή τους) γραμμάτων.
Το γεγονός αυτό ενέχει τον κίνδυνο να φτάσουμε στο σημείο, εντός ολίγων ετών, τα παιδιά μας να έχουν αργία την 30η Ιανουαρίου χωρίς να γνωρίζουν τον λόγο. Εάν είναι να λάβει τέτοιον χαρακτήρα η εορτή, φρονούμε ότι είναι προτιμότερο να καταργηθεί και από αργία.
Το ζήτημα δεν αφορά στο γεγονός ότι ελάχιστοι μαθητές και μαθήτριες πλέον εκκλησιάζονται κατά την συγκεκριμένη ημέρα, αλλά κυρίως στο ότι χάνεται βαθμηδόν τόσο η εκκλησιαστική όσο και η κοσμική σημασία της εορτής αυτής.
Όπως ασφαλώς γνωρίζετε, στα πρόσωπα των αγίων Τριών Ιεραρχών, Βασιλείου του Μεγάλου, Γρηγορίου του Θεολόγου και Ιωάννου του Χρυσοστόμου, η Εκκλησία μας –και η σύγχρονη επιστήμη– αναγνωρίζει τους επιφανέστερους εκπροσώπους μιας πλειάδας εμπνευσμένων πρώιμων Πατέρων και διδασκάλων της Εκκλησίας, οι οποίοι αναδείχθηκαν φωτεινά ορόσημα του Χριστιανισμού και των Γραμμάτων, με παγκόσμια ακτινοβολία. Κορυφαία πνευματικά αναστήματα, που μας κληροδότησαν ένα κολοσσιαίο συγγραφικό και ομιλητικό έργο, πραγματικά αδαπάνητο θησαυρό γλώσσας, παιδείας και επιστήμης, το οποίο εξακολουθεί να μελετάται, να εκδίδεται, να υπομνηματίζεται και να εμπνέει σε οικουμενική κλίμακα.
Οι τρεις αυτοί ισότιμοι και υπερφυείς Ιεράρχες, αξιοποίησαν δημιουργικά τους πνευματικούς θησαυρούς της αρχαιότητας, συνδυάζοντας αρμονικά την ανθρώπινη γνώση με την χριστιανική πίστη και είχαν το θείο χάρισμα να αποτελέσουν, με την ανοιχτή και διαυγή σκέψη τους, τους θεμελιωτές της θαυμαστής συζεύξεως της αρχαίας ελληνικής σοφίας με την χριστιανική αλήθεια. Υπήρξαν ένθερμοι φορείς ελληνικής παιδείας, την αξία της οποίας υποστήριξαν και καλλιέργησαν σε ύψιστο βαθμό. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι εξεγέρθηκαν με πνευματικό ζήλο κατά του αυτοκράτορα Ιουλιανού, όταν αυτός απαγόρευσε στους Χριστιανούς να διδάσκουν τα ελληνικά γράμματα. Ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος, ο οποίος υπήρξε συμφοιτητής με τον αδελφικό του φίλο, Μεγάλο Βασίλειο, στην φιλοσοφική σχολή των Αθηνών, εξαίρει τη σημασία της παιδείας, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «είναι το πρώτο από τα αγαθά που διαθέτουμε. Και όχι μόνο η χριστιανική μας παιδεία, που είναι η ευγενέστερη και επιδιώκει την σωτηρία [...], αλλά και η εξωχριστιανική, την οποία πολλοί Χριστιανοί, κρίνοντας εσφαλμένα, αποστρέφονται ως επίβουλη και επικίνδυνη» (Εις τον μέγαν Βασίλειον, επίσκοπον Καισαρείας Καππαδοκίας, επιτάφιος = Λόγος μγ , 12• PG 36, 508Β). Δύσκολα ανιχνεύεται στην παγκόσμια γραμματεία ενθερμότερη διακήρυξη υπέρ της αξίας της παιδείας.
Με την βεβαιότητα ότι τυγχάνει της κατανοήσεώς σας η βαρύτητα του ως άνω εκτεθέντος ζητήματος, και ευελπιστούντες ότι στον σχεδιασμό και στις αποφάσεις σας θα συνυπολογίσετε τις θέσεις της Εκκλησίας της Ελλάδος προς αποκατάσταση της σπουδαιότητος της Εορτής των Τριών Ιεραρχών, ευχόμεθα ο Κύριος να σας ευλογεί και να σας ενισχύει στο δύσκολο έργο σας.
† Ο Αθηνών ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ, Πρόεδρος
Ο Αρχιγραμματεύς
† Ο Διαυλείας Γαβριήλ

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr

Μήνυμα ενάντια στη λογοκλοπή

Μήνυμα ενάντια στη λογοκλοπή