Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο, 26 Σεπτεμβρίου 2015

Edu Didactics 2015

Edu Didactics 2015
Πρόσκληση ενδιαφέροντος για κατάθεση προτάσεων
και εκδήλωση ενδιαφέροντος για συμμετοχή
 6ο Διεθνές Συνέδριο για τις Εκπαιδευτικές Διδακτικές 2015
«Συνδέοντας διδακτικές, ικανότητες και στάσεις απέναντι στην εκπαιδευτική πρακτική, μέσα από τις Τέχνες»
20 – 21 Νοεμβρίου, 2015 - Αγ.Παρασκευή, Αθήνα

Το συνέδριο συνδιοργανώνουν:
- το «Εργαστήριο Έρευνας στην Πρακτική και Εφαρμοσμένη Φιλοσοφία» της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών, Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου,
- το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και
- η Ένωση Εκπαιδευτικών Μουσικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΕΕΜΑΠΕ)
 και θα πραγματοποιηθεί στις φιλόξενες εγκαταστάσεις του PIERCE-Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος (http://www.acg.edu/virtual-tour).
Το συγκεκριμένο συνέδριο θα εμπεριέχει μεγάλη ποικιλία βιωματικών εργαστηρίων σε παράλληλες αίθουσες κατάλληλα διαμορφωμένες για κίνηση και συμμετοχική διάδραση, εστιάζοντας σε προτάσεις που θα κατατεθούν σχετικά με τους παρακάτω άξονες: Διδακτικές μεθοδολογίες, Δεξιότητες & Στάσεις. Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να αντλήσετε από το σύνδεσμο: http://primarymusic.gr/conference2015/index_el.php
Ποιους αφορά
Η πρόσκληση αφορά εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, επιστημονικό προσωπικό της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και της ακαδημαϊκής ερευνητικής κοινότητας σε εθνικό και διεθνές επίπεδο καθώς και στελέχη της εκπαίδευσης τα οποία λαμβάνουν σημαντικές αποφάσεις για το σχεδιασμό και την ανάπτυξη των διδακτικών στην εκπαίδευση.
Σημαντικές ημερομηνίες
Προθεσμία για Υποβολή Προτάσεων με πλήρες κείμενο: 29 Οκτωβρίου 2015Ενημέρωση για την αποδοχή των προτάσεων: 6 Νοεμβρίου 2015
Παράλληλα με το 6ο Διεθνές Συνέδριο θα διεξαχθεί σεμινάριο Επαγγελματικής Ανάπτυξης (CPD) σε εθνικό επίπεδο στις 21 Νοεμβρίου 2015, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος: European Music Portfolio – Maths: Sounding ways into Mathematics …makes innovative solutions accessible for teachers in Europe το οποίο περιλαμβάνει 6 εργαστήρια για 50 εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Περισσότερα: http://maths.emportfolio.eu/index.php



 Call for papers and registration for
6th International Conference Edu Didactics 2015
Connecting didactics, competences and attitudes
 towards educational practices  through the Arts
November 20-21, 2015
PIERCE - The American College of Greece

The American College of Greece, the laboratory “Research in Practical and Applied Philosophy” (L.R.P.A.Ph.) of the University of the Aegean, the music faculties of Aristotle University of Thessaloniki and the Greek Association of Primary Music Education Teachers (G.A.P.M.E.T) will host a conference on strategies and didactic methodologies for improving teaching practices in school subjects integrating arts in November 2015, at PIERCE - The American College of Greece, Athens, Greece (http://www.acg.edu/virtual-tour).
The purpose of the conference is to bring together education and arts education professionals worldwide to share the latest research and practice. We invite primary and secondary school educators, higher education professionals and education researchers, national, state and local education officials from across the world to join us in Athens.
Submission Deadline for full papers: Proposals for Research and Poster Papers, Workshops, Tutorials, Invited Sessions, Mini-Symposia and Special Sessions: October 29th, 2015
Author notification: November 6th, 2015

Key note & Invited speakers
Markus Cslovjecsek, Chair of Music Pedagogy, University of Applied Sciences and Arts Northwestern Switzerland FHNW, School of Teacher Education, Campus Brugg-Windisch, Switzerland
Laia Viladot Vallverdú, Universitat Autònoma de Barcelona, Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal, Catalonia
Jo Saunders, Department of Culture, Communication and Media, UCL Institute of Education, University College London, UK
Caroline Hilton, Department of Learning and Leadership UCL Institute of Education, University College London, UK
Yiannis Miralis, School of Arts & Education Sciences, European University Cyprus, Cyprus
Dora Psaltopoulou-Kamini, Aristotle University, Thessaloniki, Greece
Kaarina Marjanen, Laurea University of Applied Sciences, Social Services, Finland
Raluca Sassu, Lucian Blaga - University in Sibiu, Faculty of Socio-Humanities Sciences, Department of Journalism, Public Relations, Sociology and Psychology, Romania

More: http://primarymusic.gr/conference2015/index.php

Δευτέρα, 21 Σεπτεμβρίου 2015

«Τέχνη & Εκπαίδευση: Διδακτικές και Παιδαγωγικές προσεγγίσεις στο Σχολείο του 21ου αιώνα»

 Αποτέλεσμα εικόνας για ιεπ     Αποτέλεσμα εικόνας για Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών     Αποτέλεσμα εικόνας για Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση

ΣΥΝΕΔΡΙΟ
«Τέχνη & Εκπαίδευση:
Διδακτικές και Παιδαγωγικές προσεγγίσεις
στο Σχολείο του 21ου αιώνα»

Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (ΑΣΚΤ)
και Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση

Έναρξη Συνεδρίου:  Παρασκευή 2 Οκτωβρίου (απόγευμα),
Σάββατο 3 & Κυριακή 4 Οκτωβρίου 2015
Χώρος Διεξαγωγής: Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) σε συνεργασία με την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (ΑΣΚΤ) και την Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση συνδιοργανώνουν διήμερο Συνέδριο με θέμα: «Τέχνη & Εκπαίδευση: Διδακτικές και Παιδαγωγικές προσεγγίσεις στο Σχολείο του 21ου αιώνα», στις 2, 3 και 4 Οκτωβρίου 2015, στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών (Λεωφόρος Συγγρού 107-109).
Στόχος του Συνεδρίου είναι η παρουσίαση σύγχρονων παιδαγωγικών προτάσεων, απόψεων και κατευθύνσεων για τη δυναμική σχέση Τέχνης και Σχολείου, καθώς και η ανάπτυξη ενός ουσιαστικού διαλόγου μεταξύ λειτουργών και στελεχών της εκπαίδευσης, καλλιτεχνών, ειδικών παιδαγωγών-επιστημόνων, αλλά και ερευνητών-διδασκόντων από τον χώρο των Τεχνών και της Ανώτατης Εκπαίδευσης.
Το Συνέδριο μπορούν να παρακολουθήσουν ελεύθερα, όσοι το επιθυμούν. Η συμμετοχή στις εργασίες του συνεδρίου (Εισηγήσεις στη Μικρή Σκηνή, Εισηγήσεις στην Αίθουσα Χορού, εργαστήρια) θα γίνεται με δελτία εισόδου και σειρά προτεραιότητας. Στο τέλος του συνεδρίου θα σταλούν Βεβαιώσεις Συμμετοχής. Για την εξέλιξη των διαδικασιών, μπορείτε να ενημερώνεσθε από την επίσημη ιστοσελίδα του ΙΕΠ: www.iep.edu.gr

«H ΑΠΠΔ νομιμοποιεί την τελευταία εγκύκλιο για την απαλλαγή από το ΜτΘ»


Με αφορμή σχετικά πρόσφατη υπόθεση αιτήματος απαλλαγής μαθητή από το μάθημα των Θρησκευτικών της Α΄ Λυκείου, η Ολομέλεια της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων εξέδωσε κατά μήνα Αύγουστο του 2015 ειδική γνωμοδότηση, στην οποία αναγνωρίζει ότι η ζητούμενη από το σχολείο, βάσει της υπουργικής εγκυκλίου(12773/Δ2/23.1.2015) δήλωση από τους γονείς του όποιου ενδιαφερόμενου για απαλλαγή, είναι σύννομη και συνταγματικά έγκυρη, όσον αφορά στο περιεχόμενο της ζητούμενης δήλωσης από κάθε ενδιαφερόμενο εφόσον είναι ενήλικος ή τους εκπροσώπους του όταν είναι ανήλικος.  Συγκεκριμένα και έπειτα από εμπεριστατωμένη ανάλυση όλων των στοιχείων, που αφορούν στη φυσιογνωμία και το περιεχόμενο του μαθήματος  των Θρησκευτικών στο Λύκειο και με αναφορά στους ισχύοντες νόμους αλλά και την συνταγματική επιταγή , τόσο για το δικαίωμα διατύπωσης αιτήματος απαλλαγής από το ΜτΘ, όσο και στην προστασία ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων, καταλήγει στο συμπέρασμα, ότι η ανωτέρω μνημονευόμενη και ισχύουσα μέχρι σήμερα, υπουργική εγκύκλιος καλύπτει πλήρως όλες τις προϋποθέσεις, ώστε να χαρακτηρίζεται ορθή και δίκαιη.
Η έκδοση της υπουργικής εγκυκλίου για τους όρους και τις προϋποθέσεις της απαλλαγής από το ΜτΘ, υπήρξε καρπός μακράς και εντατικής προσπάθειας που καταβλήθηκε εκ μέρους τόσο των μελών του ΔΣ μας με την κατάθεση ειδικού υπομνήματος στο υπουργείο Παιδείας(Σεπτέμβριος 2014), όσο και στελεχών του πρώην Π.Ι , με την εκπόνηση και δημοσίευση σε έγκυρα επιστημονικά περιοδικά ειδικών άρθρων και μελετών για το θέμα, αλλά και παραγόντων του υπουργείου Παιδείας, που φρόντισαν για την νομική κατοχύρωση  και εξασφάλιση των διαλαμβανομένων στην υπουργική εγκύκλιο.
Από την εξέλιξη των γεγονότων καθίσταται φανερό πως μόνο με σοβαρές και υπεύθυνες όσο και σφαιρικά μελετημένες θέσεις και προτάσεις, που περιέχουν στιβαρά επιχειρήματα και αναντίρρητα  αποδεικτικά στοιχεία είναι εφικτή μια αίσια κατάληξη. Η διαχείριση ενός τόσο ευαίσθητου όσο και κρίσιμου για την  θέση ενός μαθήματος, με τον σπουδαίο παιδευτικό του ρόλο για τους μαθητές, αποδεικνύεται για άλλη μια φορά,  ότι οδηγεί σε άρτια και μόνιμα  αποτελέσματα, όταν διατυπώνεται με καθαρό και επιστημονικό λόγο, μακριά από συνθήματα, στείρες εμμονές  και ιδεοληψίες.
Πρόκειται επομένως για μια κατάκτηση του θεολογικού κόσμου της χώρας μας, που επιμένει να αγωνίζεται και να διεκδικεί μέσα από ένα ειλικρινή και σοβαρό διάλογο με σαφείς προϋποθέσεις,  θεολογικά, παιδαγωγικά και  νομικά επιχειρήματα, που έχουν τη δυνατότητα να πείσουν, χωρίς τη συνδρομή ή την πρόκληση  μιας δικαστικής απόφασης.

INTED2016

facebook twitter youtube
INTED2016
10th annual International Technology, Education and Development Conference
7-9 MARCH,2016
VALENCIA (SPAIN)
SUBMIT YOUR ABSTRACT NOW »
Deadline: 3rd of December, 2015
JOIN US!
Dear colleague,
You are invited to join the 10th anniversary of INTED and contribute with your education experiences.

INTED is one of the largest international education conference for lecturers, researchers, technologists and professionals from the educational sector. After 10 years, it has become a reference event where more than 700 experts from 80 countries get together every year to present their projects and share their knowledge on teaching and learning methodologies, educational innovations and experiences in technology and development.
INTED is more than a conference, it is an ideal platform for strategic international networking. The best place to present your innovations and projects about education and technology.
CALL FOR ABSTRACTS
We invite you to submit your abstracts and participate in INTED2016. You can present your contributions in two formats:

- In person: oral and poster presentations.
- Virtually: if you cannot attend in person.
You can find the conference topics here.
The deadline extension for abstracts submission is 3rd of December, 2015.
TOP 5 REASONS TO ATTEND INTED2016
- Present your projects and experiences in one of the largest international conferences on education.- Interact with international educators and technologist for future cooperation.
- Meet 700 participants from more than 80 countries.
- Learn about education innovations and strategies in 70+ thematic sessions.
- Publish your paper in INTED2016 Proceedings.
PUBLICATIONS
INTED2016 Proceedings will be produced with all the accepted abstracts and papers. They will be included in Google Scholar and IATED Digital Library to form part of our database of innovative projects in Education and Technology.
INTED2016 Proceedings will be sent to be reviewed for their inclusion in the ISI Conference Proceedings Citation Index (previous editions included).
ABOUT VALENCIA
Valencia is an impressive city. Its old and modern architecture, golden sandy beaches, excellent weather, large natural parks and tasty gastronomy will make your stay unforgettable.
Also, Valencia is very accessible. From Madrid, you can take a high-speed train that will bring you to the centre of the city in less than one and a half hour.

Come and live this unique experience at INTED2016!
VIDEOS
PROPOSE A SPECIAL SESSION
If you want your own topic being covered, you are invited to propose a special session where you and your colleagues can share novel ideas and experiences and discuss them with the audience.

Discover how »

BECOME AN EXHIBITOR
Exhibit your products to more than 700 leading decision-makers, lecturers, researchers and practitioners in education and research from more than 80 different countries.

Discover how»
IATED
IATED Publications
Search Digital Library
IATED Talks

Proceedings indexed in ISI Proceedings

Copyright © 2006-2015 IATED. All rights reserved.

Δευτέρα, 7 Σεπτεμβρίου 2015

Κάλεσμα: Εθελοντές Εκπαιδευτές - σχολεία ανοιχτών τεχνολογιών




Αν ςνδιαφέρεσαι για την ανάπτυξη της ελληνικής Βικιπαίδειας και τον εμπλουτισμό του Open Street Map,
Αν είσαι φίλος του ανοιχτού λογισμικού και σε ενδιαφέρει το ανοιχτό εκπαιδευτικό περιεχόμενο,
Αν θέλεις να μυήσεις όσους περισσότερους γίνεται στo 3D Printing και στον Ανοιχτό Σχεδιασμό (open design),
Αν αναγνωρίζεις την αξία του ανοιχτού κώδικα και επιθυμείς να μιλήσεις και σε άλλους χρήστες για αυτό;
Αν έχεις τον χρόνο και τις ικανότητες, τότε μπορείς να δηλώσεις εθελοντής/εκπαιδευτής στα Ανοιχτά Σχολεία που θα λειτουργήσουν στην Αθήνα, με την αιγίδα του Δήμου Αθηναίων και στο πλαίσιο της πρωτοβουλία “Σχολεία ανοιχτά στην γειτονιά, ανοιχτά στην κοινωνία” της Αντιδημαρχίας για το Παιδί, από το φθινόπωρο και θα απευθύνονται δωρεάν σε όλους.
Το κάλεσμα της Εταιρείας Ελεύθερου Λογισμικού/Λογισμικού Ανοιχτού Κώδικα και του Δικτύου Ενεργών Πολιτών Αθήνα απευθύνεται σε όλους όσοι ενδιαφέρονται αλλά και έχουν τη δυνατότητα και προηγούμενη εμπειρία να διδάξουν στα ανοιχτά σχολεία με τις παρακάτω θεματικές ενότητες:
  • Σχολείο Βικιπαίδειας
  • Σχολείο Ανοιχτού Εκπαιδευτικού Περιεχομένου
  • Σχολείο Οpen Street Map
  • Σχολείο 3D Printing
  • Σχολείο Κώδικα
Στα μαθήματα αυτά θα μπορεί να συμμετέχει οποιοσδήποτε για να μάθει να συγγράφει λήμματα στη Βικιπαίδεια, να παράγει ανοιχτό εκπαιδευτικό περιεχόμενο αλλά και να εμπλουτίζει αντίστοιχες πηγές, να εκπαιδευθεί στον προγραμματισμό αλλά και στη χρήση τεχνολογιών Ανοιχτού Υλικού (Εφαρμογές 3d printing) καθώς και να αποκτήσει τις απαραίτητες δεξιότητες για να εμπλουτίζει με πληροφορίες χάρτες της γειτονιάς του.
Οι εθελοντές/εκπαιδευτές που ενδιαφέρονται να συμμετέχουν σε αυτή την πρωτοβουλία θα μπορούσαν να είναι εκπαιδευτικοί από το χώρο της πληροφορικής ή συναφών αντικειμένων, μεταπτυχιακοί φοιτητές ΑΕΙ/ΤΕΙ ή γενικώς άτομα με γνώσεις στα ανάλογα αντικείμενα,  όπως περιγράφονται παραπάνω, και με εκπαιδευτική εμπειρία.
Κάθε σχολείο θα διαθέτει συγκεκριμένο εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα το οποίο θα ολοκληρώνεται σε συγκεκριμένο αριθμό εβδομάδων (κύκλος μαθημάτων). Στο τέλος κάθε κύκλου μαθημάτων θα παραδίδεται στους εκπαιδευόμενους τίτλος παρακολούθησης. Όλοι οι εθελοντές που ενδιαφέρονται να συμμετέχουν θα έχουν ως ελάχιστη υποχρέωση τη δωρεάν διοργάνωση τουλάχιστον δύο (2) κύκλων εκπαιδεύσεων ανά σχολική περίοδο (Με τον κάθε κύκλο να έχει διάρκεια 4 εβδομάδες).

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να συμπληρώσουν την παρακάτω φόρμα - > https://ellak.gr/2015/09/ethelontes-ekpedeftes-gia-ti-dimiourgia-anichton-scholion-sto-dimo-athineon/

Επιμορφωτικό Πρόγραμμα "Φιλοσοφία και Λογοτεχνία"


Το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ) διοργανώνει καινοτόμο Επιμορφωτικό Πρόγραμμα στο πεδίο της Φιλοσοφίας και Λογοτεχνίας με πρωτοποριακό υλικό και μεθόδους, με γνώμονα την ανάγκη τόσο των αποφοίτων του όσο και των αποφοίτων άλλων Πανεπιστημίων να αποκτήσουν προχωρημένες γνώσεις σε ειδικά θέματα που αφορούν την σχέση της Φιλοσοφίας με την Λογοτεχνία.

Το Πρόγραμμα προσφέρεται με τις προδιαγραφές της Ανοικτής και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης. Κάθε δια ζώσης συνάντηση-διάλεξη  ΟΣΣ (τέσσερις καθ? ολη την διάρκεια του Σεμιναρίου) θα έχει ταυτόχρονη ηλεκτρονική κάλυψη τύπου τηλεδιάσκεψης με απευθείας σύνδεση όσων δεν μπορούν να παρευρίσκονται  με φυσικό τρόπο στην συνάντηση, ενώ θα βιντεοσκοπείται επίσης.


Διάρκεια: από 19 Οκτωβρίου 2015 έως  21 Φεβρουαρίου 2016

Σε ποιους απευθύνεται:
Σε αποφοίτους όλων των Πανεπιστημίων, σε αποφοίτους των προγραμμάτων σπουδών ΕΠΟ και ΕΛΠ του Ε.Α.Π. και σε αποφοίτους άλλων προπτυχιακών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων του ΕΑΠ.

Για την παρακολούθηση του σεμιναρίου είναι αναγκαία η καλή γνώση της Αγγλικής γλώσσας.

Υπεύθυνοι του Προγράμματος
Βύρων Χ. Καλδής Καθηγητής Φιλοσοφίας στο ΕΑΠ, Κοσμήτορας της Σχολής Ανθρωπιστικών Σπουδών
Δρ Γεώργιος Πατιός (PhD Philosophy, University of Liverpool)

Στόχοι

Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάδειξη της δυναμικής σχέσης που αναπτύσσεται ανάμεσα στη Φιλοσοφία και τη Λογοτεχνία, με απώτερο στόχο και σκοπό τόσο την προσφορά μίας καινοφανούς προσέγγισης σε μείζονα έργα της φιλοσοφίας και της λογοτεχνίας όσο και την εννοιακή εμβάθυνση σε σημαντικές προβληματικές του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού, όπως αυτές έχουν εκφραστεί δια της φιλοσοφίας και της λογοτεχνίας. Οι κύριοι ερευνητικοί πυλώνες του Προγράμματος καλύπτουν ένα ευρύτατο φάσμα της ευρωπαϊκής κουλτούρας, από τον Πλάτωνα και τον Χέλντερλιν εώς τους Καμύ, Σαρτρ, Μπέκετ, Πιραντέλλο, Καζαντζάκη και Ελύτη.

Βεβαίωση ΠαρακολούθησηςΣτους συμμετέχοντες που συμπληρώνουν το Πρόγραμμα (εκπόνηση τουλάχιστον των μισών Δραστηριοτήτων στη διάρκεια του Προγράμματος και επιτυχής εκπόνηση της τελικής εργασίας) χορηγείται επίσημη Βεβαίωση Παρακολούθησης του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου.

Κόστος ΣυμμετοχήςΤο κόστος ανέρχεται στο ποσό των 280 ευρώ.

Προθεσμία Υποβολής ΑιτήσεωνΑπό 07/09/2015 μέχρι 07/10/2015 ή μέχρι συμπλήρωσης του αριθμού των θέσεων (θα τηρείται σειρά προτεραιότητας)

Προθεσμία καταβολής διδάκτρων
Από 08/10/2015 έως 19/10/2015

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να στέλνετε τα μηνύματά σας στην κ. Δήμητρα Παρασκευοπούλου
Ηλεκτρονική διεύθυνση: dparask@eap.gr
Τηλ.: 2610-367640

Δείτε πληροφορίες εδώ και κατεβάστε την αίτηση συμμετοχής εδώ.

Κυριακή, 6 Σεπτεμβρίου 2015

Ατάκες που μπορούν να γίνουν οδηγός για μια καλύτερη ζωή



Ατάκες που μπορούν να γίνουν οδηγός για μια καλύτερη ζωή
Αποφθέγματα που εμπνέουν αισιοδοξία και δύναμη
 MEANING OF LIFE                      
Η ζωή είναι μια και μοναδική, γι’ αυτό αξιοποίησε την στο έπακρο. Σε μια εποχή όπου η οικονομική δυσπραγία έχει οδηγήσει αρκετούς στο περιθώριο, η ανάγκη για μια ελπίδα, έστω και επίπλαστη, είναι τόσο αναγκαία όσο και το οξυγόνο.

Το μοναδικό τροχοπέδη στο κυνήγι των ονείρων και στην επίτευξη των στόχων, δεν είναι άλλος από τον ίδιο μας τον εαυτό. Εξ ου και άπειρα βιβλία αυτοβοήθειας, «προπονητές» ζωής (life coaches) και φυσικά ψυχολόγοι, «επιστρατεύονται» με μοναδικό σκοπό την πολυπόθητη ψυχολογική ανάταση.

Εκτός όμως από τους επαγγελματίες, μια σειρά από υπέροχους ανθρώπους, που ο καθένας στον τομέα του έκανε τη διαφορά, μοιράστηκαν με το κοινό το μυστικό της εσωτερικής δύναμής τους. Τα λόγια τους, σε συνδυασμό και με το έργο τους, αποτελούν κάτι σαν βάλσαμο για τους λιγότερο δυνατούς, που αναζητούν με μανία έναν λόγο που θα τους εμπνεύσει δύναμη και αισιοδοξία.

Διαβάστε παρακάτω μερικά από τα πιο διάσημα εμψυχωτικά αποφθέγματα αλλά και τις πιο χαρισματικές παροιμίες:

Λες Μπράουν (πολιτικός, συγγραφέας, ραδιοφωνικός παραγωγός): «Αρκετοί από εμάς, δεν ζούμε τα όνειρά μας, γιατί ζούμε τους φόβους μας».

Κινέζικη παροιμία: «Το άτομο που λέει ότι δε μπορεί να γίνει, δεν θα πρέπει να διακόπτει το πρόσωπο που το κάνει».

Όπρα Γουίνφρεϊ, (δημοσιογράφος-επιχειρηματίας): «Γίνεσαι αυτό που πιστεύεις».

Μαρκ Τουέιν (Αμερικανός συγγραφέας): «Είκοσι χρόνια από τώρα θα είσαι πιο απογοητευμένος για τα πράγματα που δεν έκανες παρά για τα πράγματα που έκανες. Γι’ αυτό, λύσε τους κάβους. Σαλπάρισε μακριά από το σίγουρο λιμάνι. Εξερεύνησε, ονειρέψου, ανακάλυψε».

Τζορτζ Έλιοτ (ψευδώνυμο, (Αγγλίδα μυθιστοριογράφος): «Ποτέ δεν είναι αργά να γίνεις αυτό που θα μπορούσες να είχες γίνει».

Άβραάμ Λίνκολν (16ος Πρόεδρος των ΗΠΑ): «Δεν είναι τα χρόνια στη ζωή σου που μετράνε. Είναι η ζωή στα χρόνια σου».

Ζιγκ Ζίγκλαρ (Αμερικανός συγγραφέας): «Αν μπορείς να το ονειρευτείς, μπορείς και να το κάνεις».

Άλμπερτ Αϊνστάιν (φυσικός): «Προσπάθησε να μην γίνεις ένας άνθρωπος της επιτυχίας, αλλά ένας άνθρωπος της αξίας».

Μπομπ Ντίλαν (τραγουδοποιός): «Τι είναι τα λεφτά; Ένας άνθρωπος είναι επιτυχημένος αν σηκώνεται το πρωί από το κρεβάτι του και πηγαίνει στο κρεβάτι του τη νύχτα, έχοντας στο ενδιάμεσο κάνει αυτό που θέλει».

Δαλάι Λάμα (πνευματικός ηγέτης του Θιβέτ): «Η ευτυχία δεν είναι κάτι έτοιμο. Είναι κάτι που προκύπτει από τις πράξεις σου».

Κομφούκιος (Κινέζος φιλόσοφος): «Όλα έχουν ομορφιά, αλλά δεν μπορούν όλοι να την δουν».

Ελεν Κέλερ (Αμερικανίδα πολιτικός και ακτιβίστρια): «Όταν μια πόρτα στην ευτυχία κλείνει, ανοίγει μια άλλη, αλλά πιο συχνά κοιτάμε τη κλεισμένη πόρτα που δεν βλέπουμε αυτή που έχει ανοίξει για εμάς».

Γιαπωνέζικη παροιμία: «7 φορές να πέφτεις και να σηκώνεσαι 8».

Τζον Λένον (τραγουδοποιός): « Όταν ήμουν 5 χρονών, η μητέρα μου πάντα μου έλεγε ότι η ευτυχία είναι το κλειδί της ζωής... Όταν πήγα στο σχολείο με ρώτησαν τι ήθελα να γίνω όταν μεγαλώσω. Έγραψα: "ευτυχισμένος". Μου είπαν ότι δεν κατάλαβα το ερώτημα, και τους είπα ότι δεν καταλαβαίνουν τη ζωή».

Άρθουρ Ας (τενίστας): «Ξεκίνα από εκεί που είσαι. Χρησιμοποίησε αυτά που έχεις».

Μαϊμωνίδης (φιλόσοφος και συγγραφέας): «Διδάξτε τη γλώσσα σου να λέει, "δεν ξέρω", και θα έχεις την πρόοδο που θέλεις».

Πλάτωνας (Έλληνας φιλόσοφος): «Μπορούμε εύκολα να συγχωρήσουμε ένα παιδί που φοβάται το σκοτάδι, η αληθινή τραγωδία της ζωής όμως είναι όταν οι ενήλικοι φοβούνται το φως».

Φραγκλίνος Ρούζβελτ (32ος πρόεδρος των ΗΠΑ): «Πίστεψε πως μπορείς και έχεις διανύσει ήδη τη μισή διαδρομή».

Αρχαία ινδική παροιμία: «Ορισμένα πράγματα αιχμαλωτίζουν τα μάτια, αλλά κυνήγησε μόνο αυτά που αιχμαλωτίζουν την καρδιά».

Έρμα Μπόμπεκ (Αμερικανίδα χιουμορίστας): «Όταν θα σταθώ ενώπιον του Θεού στο τέλος της ζωής μου, ελπίσω να μην μου έχει απομείνει κανένα ταλέντο και να μπορούσα να πω ότι χρησιμοποίησα όλα όσα μου έδωσε».

 Χένρι Ντέιβιντ Θόρω (Αμερικανός φιλόσοφος): «Πήγαινε με σιγουριά προς την κατεύθυνση των ονείρων σας. Ζήστε τη ζωή που έχετε φανταστεί».

Ραλφ Γουόλντο Έμερσον (Αμερικανός φιλόσοφος και δοκιμιογράφος): «Η καλλιέργεια της θέλησης είναι το μυστικό της ύπαρξής μας».

Ιησούς: «Ζητάτε και θα σας δοθεί, ψάχνετε και θα βρείτε, χτυπάτε την πόρτα και θα σας ανοιχτεί».

Αριστοτέλης (Έλληνας φιλόσοφος): «Υπάρχει μόνο ένας τρόπος για να αποφύγεις την κριτική...Να μην κάνεις τίποτα, να μη λες τίποτα, να είσαι τίποτα...».

Βίνσεντ Βαν Γκογκ (Ολλανδός ζωγράφος): «Αν ακούς μια φωνή μέσα σου να σου λέει ‘δεν μπορείς να ζωγραφίσεις’, τότε οπωσδήποτε να ζωγραφίζεις, και η φωνή θα σωπάσει».

Αναϊς Νιν (Γαλλίδα συγγραφέας): «Η ζωή συρρικνώνεται ή μεγεθύνεται ανάλογα με το θάρρος του καθενός».

Ζιγκ Ζιγκλαρ (συγγραφέας): «Οι άνθρωποι λένε συχνά ότι το κίνητρο δεν διαρκεί. Λοιπόν, ούτε και το μπάνιο. Γι' αυτό το συνιστούμε καθημερινά».

Φρανκ Σινάτρα (Αμερικανός τραγουδιστής και ηθοποιός): «Δεν υπάρχει καλύτερη εκδίκηση από την τεράστια επιτυχία».

Γιόχαν Βόλφγκανγκ Γκαίτε (Γερμανός ποιητής και δραματουργός): «Ό, τι μπορείς να κάνεις ή ονειρεύεσαι μπορείς, ξεκίνα το. Η τόλμη χαρίζει ευφυΐα, μαγεία και δύναμη».

Μαρκ Τουέιν (Αμερικανός συγγραφέας): «Οι δυο πιο σημαντικές μέρες στη ζωή σου είναι η μέρα που γεννιέσαι και η μέρα που ανακαλύπτεις γιατί».

Χένρι Φορντ (Αμερικανός βιομήχανος ιδρυτής της αυτοκινητοβιομηχανίας Ford Motor Company): «Είτε νομίζεις ότι μπορείς, είτε νομίζεις ότι δεν μπορείς έχεις δίκιο».

Τζιμ Ρον (Αμερικανός συγγραφέας αυτοβοήθειας): «Είτε τρέχετε την ημέρα ή η ημέρα τρέχει εσάς».

Μάγια Αγγέλου (Αμερικανίδα ποιήτρια): «Οι άνθρωποι μπορεί να μη θυμούνται τι έκανες ή τι τους είπες, αλλά πάντα θα θυμούνται πώς τους έκανες να αισθανθούν».

Χριστόφορος Κολόμβος (θαλασσοπόρος χαρτογράφος, ναύαρχος και αντιβασιλιάς): «Ποτέ δεν θα διασχίσεις τον Ωκεανό αν δεν έχεις το θάρρος να απομακρυνθείς από τις ακτή».

Πάμπλο Πικάσο (Ισπανός ζωγράφος): «Κάθε παιδί είναι καλλιτέχνης. Το θέμα είναι πώς θα παραμείνει καλλιτέχνης μεγαλώνοντας».

Στίβεν Κόβεϊ (Αμερικανός συγγραφέας): «Δεν είμαι το αποτέλεσμα των περιστάσεών μου. Είμαι το αποτέλεσμα των αποφάσεών μου».

Βινς Λομπάρντι (Αμερικανός προπονητής): «Το να κερδίζεις δεν είναι το παν, αλλά το να θες να κερδίζεις είναι».

Στιβ Τζομπς (Ιδρυτής της Apple): «Ο χρόνος είναι περιορισμένος, γι' αυτό μην τον σπαταλάτε ζώντας τη ζωή κάποιου άλλου».

Γούντι Άλεν (σκηνοθέτης, σεναριογράφος, κωμικός): «Το 80% της επιτυχίας είναι να κάνεις φιγούρα».

Τσαρλς Σουιντολ (Αμερικανός πάστορας): «Η ζωή είναι 10% ό, τι συμβαίνει σε μένα και το 90% το πώς θα αντιδράσω σε αυτή».

Σωκράτης (Έλληνας φιλόσοφος): «Ζωή αβασάνιστη δεν αξίζει να τη ζεις».

Γουέιν Γκρέτσκι (Καναδός αθλητής του χόκεϊ): «Αστοχείς 100% στα σουτ που δεν κάνεις».

Βούδας (θρησκευτικός ηγέτης): «Ο νους είναι το παν. Αυτό που σκέπτεσαι, αυτό γίνεσαι».

Αμέλια Έρχαρτ (Αμερικανίδα πιλότος): «Το πιο δύσκολο πράγμα είναι η απόφαση να δράσεις, τα υπόλοιπα είναι απλώς επιμονή».

Μάικλ Τζόρνταν (Αμερικανός καλαθοσφαιριστής): «Έχω αστοχήσει σε πάνω από 9.000 σουτ στην καριέρα μου. Έχω ηττηθεί σε σχεδόν 300 παιχνίδια. 26 σουτ, που θα χάριζαν την νίκη, δεν μπήκαν ποτέ. Απέτυχα ξανά και ξανά στη ζωή μου. Για αυτό και πέτυχα».

Φλόρενς Νάιτινγκεϊλ (Βρετανίδα στατιστικός και πρωτοπόρος της σύγχρονης νοσηλευτικής): Αποδίδω την επιτυχία μου σε αυτό: Ποτέ δεν έδωσα ή πήρα καμία δικαιολογία».

Ρόμπερτ Φροστ (Αμερικανός ποιητής): «Δυο δρόμοι χώριζαν στο δάσος και εγώ πήρα το δρόμο τον λιγότερο ταξιδεμένο, και αυτό είναι που έκανε όλη τη διαφορά».

Ναπολέων Χιλ (Αμερικανός συγγραφέας): «H αφετηρία κάθε μεγάλου επιτεύγματος είναι η επιθυμία. Οι ισχνές επιθυμίες οδηγούν σε ισχνά αποτελέσματα. Όπως η μικρή φωτιά παράγει λίγη θερμότητα».

Κινέζικη παροιμία: «Η καλύτερη στιγμή να φυτέψουμε ένα δέντρο είναι πριν από 20 χρόνια. Η δεύτερη καλύτερη στιγμή είναι τώρα».

Αλις Γουόκερ (Αμερικανίδα συγγραφέας): «Ο πιο συνηθισμένος τρόπος που οι άνθρωποι εγκαταλείπουν τις δυνάμεις τους, είναι με τη σκέψη ότι δεν έχουν καμία δύναμη».

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το άρθρο αυτό το είδα στο www. newsbeast.ge και μπορείτε να δείτε την ανάρτηση, ώς έχει, στο:  http://www.newsbeast.gr/weekend/arthro/1925544/atakes-pou-boroun-na-ginoun-odigos-gia-mia-kaliteri-zoi 
Η εικόνα είναι από: http://www.newsbeast.gr/weekend/arthro/1925544/atakes-pou-boroun-na-ginoun-odigos-gia-mia-kaliteri-zoi

Τετάρτη, 2 Σεπτεμβρίου 2015

3o Διεθνές Συμπόσιο ‘‘Σύγχρονες Διαστάσεις στην Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών"


3o Διεθνές Συμπόσιο ‘‘Σύγχρονες Διαστάσεις στην Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών"

Το 3ο Διεθνές Συμπόσιο “Σύγχρονες Διαστάσεις στην Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών (New Issues on Teacher Education, ISNITE 2015), που θα πραγματοποιηθεί στις 11-13 Σεπτεμβρίου 2015 στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας στο Βόλο.

Η βελτίωση της εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών (υποψήφιων και εν ενεργεία) είναι στενά συνδεδεμένη με τη βελτίωση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Το αίτημα της ποιοτικής αναβάθμισης της εκπαίδευσης και κατάρτισης των εκπαιδευτικών έχει γίνει στις μέρες μας ακόμη πιο πιεστικό και φαίνεται να αποτελεί την πιο σημαντική πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς, προκειμένου να καταφέρουν να ανταποκριθούν σε ένα εξαιρετικά δυναμικό και διαρκώς μεταβαλλόμενο πεδίο. Οι αλλαγές που συντελούνται στον οικονομικό, στον πολιτικό και στον κοινωνικό τομέα έχουν άμεσο αντίκτυπο στην προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και κατ’ επέκταση στην επαγγελματική τους ταυτότητα. Οι εν ενεργεία εκπαιδευτικοί φαίνεται να διακατέχονται περισσότερο από αίσθημα επιβίωσης προσπαθώντας να ανταποκριθούν στις νέες συνθήκες, λειτουργούν περισσότερο ως διαχειριστές ενός πρωτόγνωρου και καταιγιστικού πλαισίου αλλαγών παρά ως επαγγελματίες με επαγγελματική ταυτότητα, γνώσεις και δεξιότητες.
 
Τόσο στη χώρα μας όσο και διεθνώς, ο προβληματισμός για το κατάλληλο μοντέλο εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών που θα τους καθιστούσε πιο ικανούς να ανταποκριθούν με επάρκεια στους νέους ρόλους και αρμοδιότητες και να αντιμετωπίσουν το σύνολο των προκλήσεων και των διευρυμένων αλλαγών στο χώρο της εργασίας τους, συνεχίζεται ακόμα στις ημέρες μας. Κατά περιόδους έχουν αναπτυχθεί διάφοροι προσανατολισμοί και κατευθύνσεις στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών. Αυτοί οι προσανατολισμοί αντανακλούν τα κοινωνικά, πολιτικά, πολιτιστικά και οικονομικά δεδομένα που κυριάρχησαν σε δεδομένες εποχές, καθώς και τις διάφορες εξελίξεις τόσο στις ανθρωπιστικές και κοινωνικές, όσο και στις τεχνολογικές επιστήμες. Μέσα σε αυτό το σημερινό σύνθετο συγκείμενο, οι εκπαιδευτικοί συχνά καλούνται να αναδομήσουν τις επαγγελματικές τους πρακτικές απέναντι στην κοινωνία και στους εκπαιδευτικούς θεσμούς, ακολουθώντας τυπικές και άτυπες μεθόδους.
 
Η ενίσχυση της ικανότητας του κριτικού στοχασμού από την αρχική ήδη εκπαίδευση των εκπαιδευτικών για τους θεσμούς και τις διαδικασίες, καθώς και η απόκτηση ερευνητικών ικανοτήτων για την κατανόηση της εκπαιδευτικής πράξης και την ανάπτυξη του στοχασμού, φαίνεται να αποτελεί τη μόνη λύση για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν οι φοιτητές, μελλοντικοί εκπαιδευτικοί, αλλά και οι εν ενεργεία εκπαιδευτικοί στα προβλήματα και στις απαιτήσεις της σύγχρονης κοινωνικής, πολιτικής, οικονομικής πολιτιστικής και εκπαιδευτικής πραγματικότητας. Πρόκειται για τις βασικές ικανότητες που υποστηρίζουν αποτελεσματικά τη συνεχή βελτίωση και αλλαγή των εκπαιδευτικών σ’ όλη την επαγγελματική τους σταδιοδρομία.
 
Σύμφωνα με τα παραπάνω, το Συμπόσιο αυτό αποσκοπεί να συμβάλει στο σχετικό διάλογο που αναπτύσσεται πολύ έντονα σε διεθνές επίπεδο για τη βελτίωση της αρχικής και συνεχιζόμενης εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών, παρουσιάζοντας μελέτες που αφορούν στον επαγγελματισμό, την επαγγελματική ταυτότητα, την επαγγελματική ανάπτυξη, διαστάσεις που συνθέτουν την επαγγελματική οντότητα του εκπαιδευτικού και προσδιορίζουν την επαγγελματική του υπόσταση.

3η Ημερίδα για τις Μονάδες Αριστείας ΕΛ/ΛΑΚ



3η Ημερίδα για τις Μονάδες Αριστείας ΕΛ/ΛΑΚ
Ινστιτούτο Πληροφοριακών Συστημάτων / Ερευνητικό Κέντρο «Αθηνά»
Αθηνά, 10 Σεπτεμβρίου 2015
INNOVATHENS, «Τεχνόπολις» Δήμου Αθηναίων,
Κτίριο Αεροφυλάκιο 2, Πειραιώς 100, Γκάζι, 11854 Αθήνα

Το ΙΠΣΥ/ΕΚ «Αθηνά» σας προσκαλεί στην τρίτη ημερίδα του με την ευκαιρία της ολοκλήρωσης των τριών σειρών εκπαίδευσης που οργάνωσε στο πλαίσιο του έργου Μονάδες Αριστείας ΕΛ/ΛΑΚ (http://ma.ellak.gr).
Στην ημερίδα θα παρουσιαστούν τα πεπραγμένα της μονάδας αριστείας ΙΠΣΥ/ΕΚ «Αθηνά» στη συνολική διάρκεια του έργου, τόσο όσον αφορά στις εκπαιδευτικές δράσεις της μονάδας όσο και στο συντονιστικό της ρόλο για την ανάπτυξη και εξελληνισμό ανοιχτού λογισμικού και υπηρεσιών από τους εκπαιδευόμενούς της.
Αναφορικά με τις εκπαιδευτικές δράσεις της μονάδας αριστείας θα γίνει ανασκόπηση των εκπαιδευτικών στόχων και αποτελεσμάτων των θεωρητικών σεμιναρίων και των σχολείων ανοιχτού κώδικα που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια των τριών εκπαιδευτικών σειρών στις θεματικές περιοχές: «Συστήματα Γεωγραφικών Πληροφοριών», «Αγροτική Ανάπτυξη - Περιβάλλον» και «Μεταφορές - Ναυτιλία».
Σε σχέση με το σκέλος των συνεισφορών λογισμικού θα παρουσιαστούν τα ευρωπαϊκά έργα “OpenDataMonitor” (http://project.opendatamonitor.eu/) και “PublicaMundi” (http://publicamundi.eu/) στα οποίο οι συνεισφορές των εκπαιδευόμενων του ΙΠΣΥ/ΕΚ «Αθηνά» ήταν οι σημαντικότερες. Το OpenDataMonitor , έχει ως στόχο τη σχεδίαση και ανάπτυξη μιας πλατφόρμας λογισμικού για τη συλλογή, επεξεργασία και παρουσίαση μεταδεδομένων από καταλόγους ανοικτών δεδομένων, με απώτερο σκοπό τη δυνατότητα παρακολούθησης και ανάλυσης της διαθεσιμότητας ανοικτών δεδομένων σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες και σε διάφορους τομείς. Στα πλαίσια της παρουσίασης θα παρουσιαστεί η πλατφόρμα του έργου και θα επιδειχθούν οι σημαντικότερες λειτουργίες και οι προσφερόμενες προγραμματιστικές διεπαφές.
Το PublicaMundi από τη μεριά του αποσκοπεί στο να κάνει ευκολότερη τη δημοσίευση, αναζήτηση και αξιοποίηση ανοικτών γεωχωρικών δεδομένων. Στο πλαίσιο αυτής της παρουσίασης θα επιδειχθεί η ανεπτυγμένη λειτουργικότητα αλλά και οι προγραμματιστικές διεπαφές και οι ανοιχτές υπηρεσίες που διατίθενται στους προγραμματιστές για περεταίρω αξιοποίηση. Τέλος θα ακολουθήσει εκπαίδευση εκπροσώπων φορέων της ευρύτερης Δημόσιας Διοίκησης στον τρόπο με τον οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθούν οι προαναφερθείσες τεχνολογίες για τη δημοσίευση και ελεύθερη διάθεση των συνόλων γεωχωρικής πληροφορίας που διαθέτουν.
Η ημερίδα θα λάβει χώρα στις 10 Σεπτεμβρίου 2015 και ώρα 10:00 στον πολυχώρο INNOVATHENS Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων.
Είναι επιθυμητό να φέρετε μαζί σας και τον φορητό υπολογιστή σας.

       ΑΤΖΕΝΤΑ
10:00 – 10:30
Υποδοχή
10:30 – 10:45
Καλωσόρισμα, παρουσίαση του ΙΠΣΥ/ΕΚ «Αθηνά»
Σπύρος Αθανασίου
Το έργο Μονάδες Αριστείας ΕΛ/ΛΑΚ
10:45 – 11:30
Παρουσίαση των πεπραγμένων του έργου Μονάδας Αριστείας ΕΛΛΑΚ
Θοδωρής Στρατιώτης
Το έργο OpenDataMonitor
11:30 – 12:00
Παρουσίαση του έργου OpenDataMonitor, της αρχιτεκτονικής της πλατφόρμας, των βασικών συστατικών για τη συλλογή, επεξεργασία, ολοκλήρωση και ανάλυση μεταδεδομένων, και των παρεχόμενων προγραμματιστικών διεπαφών.
Βασίλης Καφφές
Διάλειμμα
Το έργο PublicaMundi
12:30 – 13:15
Παρουσίαση του έργου PublicaMundi, των παρεχόμενων διαδικτυακών υπηρεσιών εξυπηρέτησης γεωχωρικής πληροφορίας, και των προγραμματιστικών διεπαφών του Data API και Mapping API.
Άγγελος Τζώτσος
Πρακτική εκπαίδευση στη δημοσίευση δεδομένων και στην ομογενοποίηση μεταδεδομένων
13:15 – 13:45
Επίδειξη της διαδικασίας επεξεργασίας στοιχείων φορέα, διαχείρισης χρηστών/ανάθεσης ρόλων και δημοσίευσης γεωχωρικών δεδομένων
Θοδωρής Στρατιώτης
13:45 – 14:15
Επίδειξη της διαδικασίας ομογενοποίησης μεταδεδομένων από διαφορετικές πηγές
Θοδωρής Ράιος
14:15 – 16:00
Πρακτική εξάσκηση

Google+ Badge

Μήνυμα ενάντια στη λογοκλοπή

Μήνυμα ενάντια στη λογοκλοπή