Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

15_12_23

ΑΝΥΠΟΤΑΧΤΕΣ ΜΝΗΜΕΣ

ΑΝΥΠΟΤΑΧΤΕΣ  ΜΝΗΜΕΣ
      
 
Σώπαινες.
Ικετευτικά. Λεύτερη και ολοκληρωμένη.
Και τι τάχα να ’λεγες για της ζωής τη μαγεία ;
Πως είναι τα όνειρα φυγή 
κι οι πεθυμιές μια δίκη;
Έτσι κι αλλιώς οι αναμνήσεις σου,
γύρισμα είναι κι αγύρτισσα ηχώ.
 
Αφουγκραζόσουν.
Ανεπίληπτα. Τον πειρασμό και τον πόθο.
Και πώς να μετανιώσεις για το λυτρωμό;
Ψεγάδι η φρόνηση του νου
και γδικιωμός η ελπίδα.
Ακόμα και το σύναγμα των  καιρών,
πέρασμα είναι και ορμήνια.
 
Ομολογούσες.
Απειθάρχητα. Τις απειλές και την απώλεια.
Και πώς να δεχτείς την παραίτηση υποταγή;
Δέηση της στέρησης η οδύνη
και η συμμόρφωση έλεος και ευχή.
Αφού είναι οι αλήθειες σου απόκρυφες σπονδές,
ταξίδεμα  ανάπλωρο κι απάγκιο.
 
Ξαφνιαζόμουν.
Απολογητικά. Για τους ύμνους και τους όρκους.
Και πώς την παραφορά, χαρά να μη λογιάσεις;
Νάμα και χάρη η ζωή
κι ο έρωτάς σου, έμπνευση και θαύμα.
Γιατί  στον  πανικό της αιωνιότητας, 
στέργουν  ανυπόταχτες  μνήμες.
 
                                     21-12-15
 
 
*Η εικόνα είναι από: alliosmagazine.wordpress.com

15_12_22

Χριστούγεννα σε λίγες μέρες



Σκίτσο χωρίς λόγια. Του F. Behrendt (Μπέρεντ),Γερμανία, 1970
 Σκίτσο χωρίς λόγια. Του F. Behrendt (Μπέρεντ),Γερμανία, 1970*

Χιλιάδες χρόνια η ανθρωπότητα ήταν καταποντισμένη μέσα στη σκοτεινή νύχτα της ειδωλολατρίας. Και … ξαφνικά, κάποιο Δεκέμβρη, του έτους … μηδέν, ήλθε η «Αγια νύχτα». Τη νύχτα αυτή τη μαγική γεννήθηκε ο «γλυκύς Ιησούς». «Αστήρ τον ήλιον προμηνύει Χριστόν ανατείλαντα εκ Παρθένου…»
Από τότε, εκατομμύρια χριστιανών, σ’ ολόκληρο τον κόσμο, γιορτάζουν κάθε χρόνο αυτή την «Άγια Νύχτα» που φέρνει στους ανθρώπους τη χαρά και την ελπίδα.
Χριστούγεννα, σε λίγες μέρες.
Όλος ο κόσμος ετοιμάζεται, σε κάθε γωνιά του πλανήτη μας,  να ξαναγιορτάσει τη Γέννηση του Χριστού. Όλοι, μικροί – μεγάλοι να φέρουν στη μνήμη τους όλα εκείνα τα γεγονότα που συνέβησαν εκείνες τις παγερές νύχτες του Δεκέμβρη.
Χριστούγεννα, σε λίγες μέρες.
Οι καμπάνες των εκκλησιών θα σημάνουν και πάλι χαρούμενα, για να μας αναγγείλουν το μεγαλειώδες γεγονός της γέννησης του Θεανθρώπου. Το μήνυμα των αγγέλων «Δόξα εν υψίστοις Θεώ και επί γης ειρήνη εν ανθρώποις ευδοκία» θα αντηχήσει και πάλι στις λαμπροστόλιστες και ολοφώτιστες εκκλησιές. Τον ύμνο αυτό τον έψελναν οι άγγελοι, που ανεβοκατέβαιναν μεταξύ ουρανού και γης, το βράδυ εκείνη, την «Άγια Νύχτα…».
Αυτόν τον ύμνο θα μπορούσε και σήμερα η ανθρωπότητα, με την ευκαιρία των Χριστουγέννων, να επαναλάβει, και μάλιστα στην πράξη. Να προσφέρει δόξα και τιμή στο νεογέννητο Βασιλιά του κόσμου, να παγιώσει την ειρήνη ανάμεσα στους λαούς της γης και να εξασφαλίσει στον άνθρωπο την ευτυχία που τόσο αποζητά.
Χριστούγεννα, σε λίγες μέρες.
Από τις πρώτες κιόλας μέρες του Δεκέμβρη όλοι νιώθουμε διαφορετικά, αλλιώτικα, περίεργα. Ίσως γιατί οι μέρες αυτές είναι γεμάτες τελετουργική ατμόσφαιρα, χρυσά «μπιχλιμπίδια», γαργαλιστικές λιχουδιές, προσμονή...
Ίσως γιατί έρχονται κοντά μας ξενιτεμένα, αγαπημένα πρόσωπα. Νοσταλγικές αναμνήσεις … κούτσουρα που τρίζουν δυνατά στο τζάκι… χαρούμενες δροσερές φωνίτσες που λένε τα κάλαντα… «Καλήν εσπέραν άρχοντες…»
Κάτι το διαφορετικό πλημμυρίζει  τις καρδιές όλων μας. Αυτές τις μέρες οι άνθρωποι γίνονται κάπως καλύτεροι. Ξεχνούν θλίψεις, πόνους, καημούς, βιοπάλη. Θυμούνται ότι δίπλα τους υπάρχουν άνθρωποι που έχουν την ανάγκη τους. Στα πρόσωπά τους ανθεί ένα χαμόγελο, μια προσμονή για ένα καλύτερο μέλλον.
Χριστούγεννα, σε λίγες μέρες.
Ας γιορτάσουμε, ας αφήσουμε τις καρδιές μας να ξεχειλίσουν από αγάπη. Αυτό το μήνυμα, το μήνυμα της αγάπης, ας το φέρουμε σε όλο τον κόσμο, παντού … «Χριστός γεννάται σήμερον…»

* Από το βιβλίο Θρησκευτικών της Β΄ τάξης Γυμνασίου των Γεωργίου Τσανανά και Αποστόλου Μπάρλου, εκδόσεις ΟΕΔΒ, ενότητα 7, σ. 38.

15_12_13

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ
του Γιώργου Αλεξανδρή 
 
 
Άδειασαν οι μέρες από απαντοχές και βλέψεις
γίναν τα όνειρα ενοχές και μοναξιά η ευθύνη,
δάχτυλο τεντωμένο η σιωπή και αποποίηση η οργή
αφού τα στερνά, τ’ ανέσπερα, τα θορυβώδη χρόνια,
αθησαύριστα σπαταλήθηκαν σε ομόφρονες συνάξεις.
 
Χάθηκε κι αυτή  η περισυλλογή στην απορία,
τ’ ανάκρουσμα τ’ ασύμβατου στην άγνοια σβήνει
και γίνεται τ’ ανάθεμα μακριά πομπή και λιτανεία
αφού η απόσταση της ομήγυρης του στοχασμού
είναι μικρή από τ’ αλόγιαστο, τ’ανώνυμο  το πλήθος .
 
Μα αυτός, αρνητής του συμβιβασμού και της υποταγής,
βγήκε αναδρομάρης στης ιστορίας τις μαρτυρίες,
στάθηκε σύνδικος στης συνείδησης τις οχλήσεις
κι αναμετρήθηκε με μια ξέσκεπη καθημερινότητα
ρημαγμένη στη μεθόδευση και τη συναλλαγή.
 
Για το χθες, που επικαλούνται ευσχήμονες άρπαγες ταγοί,
για το σήμερα που λεηλατείται στη δοξασία και την εμμονή ,
για το αύριο που καραδοκείται από σωτήρες και αυθεντίες,
δυο ώμοι την καθημερινότητα  ελαφρότερη ν’ αντέχουν
στην αλήθεια, την ανθρωπιά και την προοπτική.
 
 
                                                        10-12-15
Για ακόμη μια φορά η πένα του Γιώργου Αλεξανδρή, με ένα λυρικό αλλά και σκληρό τρόπο καταγράφει την καθημερινότητα. 
Χθες, σήμερα, αύριο!
Παρακολουθούμε την ίδια παράσταση, θεατές, μόνο. 
Κι ο τραγουδιστής επαναλαμβάνει τους στίχους: 
 
Η εικόνα είναι από:  http://www.patrasevents.gr/imgsrv/f/full/954519.jpg 

15_12_06

"Νοιάζομαι και Δρω"

"Νοιάζομαι και Δρω": Οι μαθητές ως ενεργοί πολίτες μαθαίνουν για τον Εθελοντισμό και αναλαμβάνουν δράση. 

  
"Νοιάζομαι και Δρω" είναι το όνομα του νέου Σχολικού Δικτύου, το οποίο στοχεύει στην καλλιέργεια του εθελοντισμού, της αλληλεγγύης και της ενεργού πολιτειότητας στους μαθητές. Στο πρόγραμμα το οποίο έχει λάβει την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας, συμμετέχουν κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά 65 σχολεία, 207 εκπαιδευτικοί και 3.300 μαθητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από όλη την Ελλάδα, οι οποίοι αξιοποιούν το εκπαιδευτικό υλικό "Νοιάζομαι και Δρω". Το πρόγραμμα υλοποιείται από το Μη Κερδοσκοπικό Σωματείο Δεσμός σε συνεργασία με το Ίδρυμα Λαμπράκη,  ενώ το έργο χρηματοδοτείται από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και το Ίδρυμα Μποδοσάκη μέσω του χρηματοδοτικού μηχανισμού του ΕΟΧ για την Ελλάδα. Στον διαδικτυακό τόπο του προγράμματος θα βρείτε πλούσιο υλικό για τον εθελοντισμό.
Περισσότερα

Τα πλεονεκτήματα του Ελεύθερου Λογισμικού στην Εκπαίδευση

                                            oeduc Ομάδα Εργασίας για το Aνοικτό Περιεχόμενο στην Εκπαίδευση

Τα σχολεία και τα πανεπιστήμια είναι οι χώροι όπου διδάσκουμε στις επόμενες γενιές τις αξίες των κοινωνιών μας, αλλά επίσης και τη γνώση που χρειάζονται για να βρουν μια θέση στις κοινωνίες αυτές. Εκεί επίσης μαθαίνουν πώς να χρησιμοποιούν τον υπολογιστή, πώς να αλληλεπιδρούν με το διαδίκτυο, κτλ….
Τα σχολεία θα πρέπει να διδάσκουν τα παιδιά ώστε να γίνουν σωστά μέλη της κοινότητας και τα σχολεία δεν πρέπει να παρέχουν κατάρτιση σε προϊόντα εταιρειών που δεν σέβονται την ελευθερία.


Εκπαιδευτικοί

  • Ισότητα στο σπίτι:Με το Ελεύθερο Λογισμικό, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να δίνουν ένα αντίγραφο σε κάθε μαθητή. Έτσι, δεν υποχρεώνονται οι γονείς να λάβουν μία οικονομική απόφαση και τα παιδιά οικογενειών με λιγότερες οικονομικές δυνατότητες, μπορούν και αυτά να μάθουν, κάνοντας χρήση των ίδιων εργαλείων, όπως όλα τα υπόλοιπα παιδιά.
  • Εκμάθηση στη χρήση λογισμικού: Δεν επαρκεί πλέον να γνωρίζουμε πώς να χρησιμοποιούμε μια ορισμένη εφαρμογή γραφείου. Οι νέοι υπάλληλοι πρέπει να διαθέτουν την ικανότητα προσαρμογής σε οποιοδήποτε λογισμικό. Είναι σημαντικό να κατανοούν τις βασικές αρχές που διέπουν μία ολόκληρη κατηγορία ή είδος λογισμικού (όπως πχ. τα λογιστικά φύλλα ή τους επεξεργαστές κειμένου), και όχι απλώς να χρησιμοποιούν μία συγκεκριμένη εφαρμογή. Η διαθέσιμη ποικιλία προϊόντων Ελεύθερου Λογισμικού διδάσκει ακριβώς αυτό. Για μία πληρέστερη κατανόηση, η σύγκριση μεταξύ διαφορετικών εννοιών και προσεγγίσεων (π.χ. του LyX/LaTeX έναντι του Open Office) είναι ανεκτίμητης αξίας. Το Ελεύθερο Λογισμικό επιτρέπει στους μαθητές να μαθαίνουν πώς λειτουργεί το λογισμικό και, άρα, πώς μπορούν να το χρησιμοποιούν με τον καλύτερο τρόπο. Μία ικανότητα-κλειδί, που αναζητούν οι εργοδότες.
  • Κανένα πρόβλημα με άδειες χρήσης: Με το Ελεύθερο Λογισμικό, δεν υπάρχουν πια ανησυχίες σχετικά με ημερομηνίες λήξης ή με τα κόστη των αδειών χρήσης. Το Ελεύθερο Λογισμικό παραμένει ελεύθερο από κάθε άποψη. Δεν υπάρχει κίνδυνος να παραπλανηθεί ένα παιδί στη χρήση ενός παράνομου αντιγράφου (βλέπε επίσης: «Ισότητα στο σπίτι»).
  • Ευκολία διαχείρισης: Υπάρχουν διάφορες έτοιμες λύσεις για πολλές περιπτώσεις χρήσης στο εκπαιδευτικό περιβάλλον. Η συντήρηση των συστημάτων Ελεύθερου Λογισμικού προσφέρει υψηλό βαθμό αυτοματοποίησης και άρα εξοικονόμησης χρόνου. Τόσο τα θέματα ασφαλείας όσο και οι υπόλοιπες ενημερώσεις μπορούν να εφαρμόζονται στο λεπτό.
    Το Ελεύθερο Λογισμικό είναι σταθερό, ασφαλές και αξιόπιστο.
  • Χωρίς κόστος για άδειες χρήσης: Το Ελεύθερο Λογισμικό μπορεί να εξοικονομήσει χρήματα στα σχολεία. Αφού δεν υπάρχουν χρεώσεις αδειών χρήσης, τα λεφτά αυτά μπορούν να διατεθούν για την εκπαίδευση των διδασκόντων ή για τεχνική υποστήριξη, ούτως ώστε να ελαφρυνθούν οι εκπαιδευτικοί.
  • Βελτιστοποιημένη χρήση παλιού εξοπλισμού: Το Ελεύθερο Λογισμικό λειτουργεί με ελάχιστες απαιτήσεις υλικού, σε σχεδόν οποιοδήποτε εξοπλισμό. Άρα, γλυτώνει ξανά χρήματα.

Γονείς

  • Εκμάθηση προγραμματισμού: Μερικά παιδιά θέλουν να μάθουν πώς λειτουργεί το λογισμικό και κάποια από αυτά θα ενδιαφερθούν να γράψουν λογισμικό. Όταν ένα σχολείο χρησιμοποιεί Ελεύθερο Λογισμικό, τότε θα είναι σε θέση να βοηθήσει τους μαθητές που ενδιαφέρονται να μάθουν εις βάθος για το πως λειτουργούν οι υπολογιστές.
    Η δυνατότητα/ελευθερία να μπορούν να «μαστορεύουν» παρέχει κίνητρο στα παιδιά να μαθαίνουν περισσότερα.
  • Διαμοιρασμός: Τα σχολεία πρέπει να διδάσκουν στα παιδιά να αλληλοβοηθούνται και να μοιράζονται τα πράγματα μεταξύ τους. Με το ιδιοκτησιακό λογισμικό, επιβάλλεται στους εκπαιδευτικούς να μην επιτρέπουν αυτή τη συνήθεια της κοινής χρήσης και να λένε στα παιδιά ότι το να μοιράζεσαι χρήσιμο λογισμικό με άλλους είναι λάθος. Η χρήση Ελεύθερου Λογισμικού επιτρέπει στα σχολεία να ορίσουν ένα καλύτερο παράδειγμα και να διδάσκουν στα παιδιά να μοιράζονται και να συνεργάζονται και, συνεπώς, να ενσωματώνονται σε μία ολόκληρη κοινότητα που μοιράζεται τη γνώση.
  • Εξάρτηση: Αν τα παιδιά μάθουν να κάνουν τα πράγματα με έναν συγκεκριμένο τρόπο στο σχολείο, τότε ο ευκολότερος τρόπος για να κάνουν αυτό το πράγμα και αργότερα, κατά την ενήλικη ζωή τους, θα είναι συνεχίζοντας να το κάνουν με τον ίδιο ακριβώς τρόπο. Αν τα σχολεία διδάσκουν στα παιδιά να βασίζονται στο ιδιοκτησιακό λογισμικό, τότε εθίζουν το παιδί σε μία εξάρτηση από κάτι για το οποίο θα πρέπει και να πληρώνει και το οποίο, γενικά, αποθαρρύνει τον διαμοιρασμό και την εκδήλωση καλών προθέσεων στην κοινωνία. Αν, πάντως, ένα σχολείο διδάσκει στα παιδιά να βασίζονται στο Ελεύθερο Λογισμικό, τότε αυτό το λογισμικό δεν θα μπορέσει ποτέ κανείς να το πάρει από το παιδί (ούτε ακόμη και στην μετέπειτα ενήλικη ζωή του παιδιού) και το παιδί μπορεί να συνεχίσει να χρησιμοποιεί αυτό το λογισμικό, βοηθώντας τους άλλους μέσω του διαμοιρασμού του.
    Η χρήση και η διδασκαλία του Ελεύθερου Λογισμικού καθιστά και το σχολείο το ίδιο ανεξάρτητο από οποιαδήποτε εμπορικά συμφέροντα

Εκπαιδευόμενοι

  • Είναι τροποποιήσιμο, επιτρέποντας την εκμάθηση στην τοπική γλώσσα: Οι εφαρμογές Ελεύθερου Λογισμικού μεταφράζονται σχεδόν σε οποιαδήποτε γλώσσα (ακόμη και σε εκείνες τις γλώσσες που δεν θα συνέφερε ποτέ έναν προγραμματιστή ιδιοκτησιακού λογισμικού να μεταφράσει). Συνεπώς, το κάθε παιδί μπορεί να μάθει και να επικεντρωθεί στο αντικείμενο χωρίς να υπάρξει ποτέ οποιοσδήποτε γλωσσικός φραγμός. Το λογισμικό μπορεί ακόμη και να ενσωματώνει τα τοπικά πολιτισμικά χαρακτηριστικά
Πηγή: https://fsfe.org


15_12_02

MARCH: Making Science Real in Schools – Προσεγγίζοντας την εκπαίδευση ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες



 Πληροφορίες: http://blogs.sch.gr/webinarspe1920/2015/11/25/webinar2015011/

Διάλογος για την αλλαγή του παιδαγωγικού μοντέλου

Διάλογος για την αλλαγή του παιδαγωγικού μοντέλου

«Αγονη γνώση». Με τις δύο αυτές λέξεις περιγράφει ο ιστορικός κ. Αντ. Λιάκος τη φιλοσοφία του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας μας, που στηρίζεται σε δύο άλλες λέξεις: πίεση, εξετάσεις.
«Να επιστρέψουμε στα παιδιά μας την παιδικότητά τους» λέει απλά. Φράση μαγική, που έχει όμως χάσει το νόημά της.
Τα δημόσια σχολεία της χώρας ακροβατούν ανάμεσα στο εντατικό πρόγραμμα κάλυψης τεράστιου αριθμού διδακτέας ύλης και στις ξεχαρβαλωμένες υποδομές τους.
Τα μεγάλα ιδιωτικά σχολεία στέλνουν συχνά τους μαθητές τους στον ψυχολόγο ή στον καρδιολόγο από τις κρίσεις άγχους που τους προκαλούν τα υπερεντατικά συνεχόμενα τεστ και οι ασφυκτικές διδακτικές διαδικασίες. 
Κανόνες αλλά με… μέτρο
Πώς θα ξαναμάθουμε τα παιδιά να είναι παιδιά; Καλοί οι κανόνες αλλά με... μέτρο, λένε οι πανεπιστημιακοί που έχουν αναλάβει τον συντονισμό ενός ακόμη εθνικού διαλόγου για την Παιδεία. Οι νέες διεθνείς τάσεις στην Παιδαγωγική φέρνουν και στην Ελλάδα μια νέα οπτική γωνία με στόχο το παιδαγωγικό μοντέλο να αλλάξει: λιγότερη ύλη, λιγότερα τεστ, λιγότερο άγχος και λιγότεροι... πελάτες στα κέντρα μαθησιακών δυσκολιών που ξεφύτρωναν κατά δεκάδες τα προηγούμενα χρόνια σε κάθε συνοικία, όπου και κατέληγαν όλα τα παιδιά που δεν μπορούσαν να αντεπεξέλθουν στην αποτυχημένα υπερεντατική σχολική πραγματικότητα.
Στην κατεύθυνση αυτή κινούνται τα «τέσσερα πρόσωπα του διαλόγου για την Παιδεία»: ο επικεφαλής της Επιτροπής Διαλόγου, καθηγητής κ. Λιάκος, ο πρόεδρος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, καθηγητής κ. Κ. Γαβρόγλου, ο πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας κ. Ν. Θεοτοκάς και ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Παιδαγωγικής Πολιτικής κ. Γερ. Κουζέλης.
Οι πολιτικοί και οι προθέσεις τους στην έναρξη ενός ακόμη εθνικού διαλόγου για την Παιδεία είναι βέβαιον ότι δεν πείθουν. Αλλωστε στο πρόσφατο παρελθόν τα αποτελέσματα ενός πολύμηνου διαλόγου για την Παιδεία με υπεύθυνο τον καθηγητή, πρώην πρύτανη και πρώην υπουργό κ. Γ. Μπαμπινιώτη ποτέ δεν εφαρμόστηκαν. 
Το φινλανδικό σύστημα
Ο «νέος» διάλογος για την Παιδεία κυρίως τοποθετείται στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Εν αναμονή προτάσεων οι εκπρόσωποί του θυμίζουν και τις βασικές αρχές του παγκοσμίως αποδεκτού φινλανδικού συστήματος στην εκπαίδευση: ελάχιστη εργασία στο σπίτι, σχεδόν απόλυτη απουσία τεστ και διαγωνισμάτων στη σχολική ζωή, τεράστια αυτονομία σωστά επιμορφωμένων δασκάλων μέσα στην τάξη τους, απουσία του απαράδεκτου διαχωρισμού σε «καλούς» και «λιγότερο καλούς» στην εκπαιδευτική διαδικασία, προστασία των μαθητών από την αποτυχία.
Ο ανταγωνισμός όπως τον υιοθέτησε για δεκαετίες το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι«το πνεύμα μιας εποχής που έχει εξαντληθεί» λέει ο κ. Λιάκος μιλώντας στο «Βήμα». «Η εκπαίδευση είναι ένας από τους μυστήριους εκείνους τομείς στους οποίους μπορεί να έχεις τις προθέσεις και τις νομοθετικές πρωτοβουλίες αλλά εκείνο που μετράει είναι οι άνθρωποι και ο καθένας από αυτούς έχει την προσωπικότητά του» λέει. «Γιατί λοιπόν να μην ανοίξουμε τα μάτια μας στις διεθνείς τάσεις; Γιατί στα πανεπιστήμια να μην μπορεί ο φοιτητής να "φτιάχνει" πτυχία και να συνδυάζει επιστήμες; Η Ελλάδα ήταν πάντα μια χώρα πρωτοποριακή στους πειραματισμούς με πλεονεκτήματα εντός και εκτός της χώρας».
Μιλάει επίσης για την «αποκλίνουσα ευφυΐα» όλων εκείνων των παιδιών που θεωρείται ότι μπορούν να έχουν δυσκολίες μέσα στη σχολική τάξη αλλά απλώς έχουν μια διαφορετική αντίληψη που ισοπεδώνεται από το εκπαιδευτικό μας σύστημα.
Οι πανελλαδικές και η διοίκηση των σχολείων
Ζητείται συναίνεση για τα προβλήματα της εκπαίδευσης
Ο εθνικός διάλογος για την Παιδεία θα γίνει από δύο παράλληλους πόλους: 
  • Από την Επιτροπή Διαλόγου, επικεφαλής της οποίας θα είναι ο κ. Λιάκος.
  • Από την ίδια την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, που θα εισαγάγει μια διαφορετική διαδικασία στο περιεχόμενο των συζητήσεων.
Οπως λέει ο κ. Γαβρόγλου μιλώντας στο «Βήμα», θα επιδιωχθεί συναίνεση και επανατοποθέτηση των θεμελιωδών ζητημάτων και προβλημάτων που πρέπει να αντιμετωπίσει σήμερα η εκπαίδευση στη χώρα μας. Μεταξύ αυτών το σύστημα πρόσβασης στα ανώτατα ιδρύματα της χώρας και ο τρόπος που διοικούνται σχολεία αλλά και πανεπιστήμια.
Κύριο σημείο της διαδικασίας από την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, που θα ξεκινήσει τις συνεδριάσεις της την ερχόμενη Τρίτη, θα είναι να ζητηθεί από όλα τα κόμματα να καταθέσουν τα ονόματα εμπειρογνωμόνων που θα συμμετάσχουν στον εθνικό διάλογο για την Παιδεία. 
«Φορείς και κόμματα δεν σταματούν να εκφράζουν την πεποίθησή τους ότι τα θέματα που σχετίζονται με την Παιδεία (πρέπει να είναι) εθνικά, εννοώντας ότι είναι θέματα για τα οποία πρέπει να βρεθούν συναινετικές λύσεις» λέει ο κ. Γαβρόγλου μιλώντας στο «Βήμα».
«Ο εθνικός και κοινωνικός διάλογος για την Παιδεία αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία αλλά και πρόκληση για όλους να πείσουν την κοινωνία ότι είναι δυνατόν να βρεθούν κοινοί τόποι. Για πρώτη φορά τρία σώματα, η Επιτροπή Διαλόγου, η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας, μέσα από ένα σύνολο παράλληλων αλλά και αλληλοσυμπληρωνόμενων διαδικασιών, θα καθορίσουν την ατζέντα των θεμάτων και θα αρχίσουν τις συζητήσεις» συνεχίζει.
«Ας τονιστεί ότι η πρόθεσή μας δεν είναι να μιλήσουμε ξεχωριστά για κάθε βαθμίδα αλλά να συζητήσουμε τα προβλήματα που αγγίζουν όλες τις βαθμίδες μαζί και μέσα σε αυτό το πλαίσιο να αρχίσουμε στη συνέχεια να αντιμετωπίζουμε τα προβλήματα της κάθε βαθμίδας. Ο διάλογος αυτός θα έχει την αναμενόμενη επιτυχία μονάχα αν όλοι όσοι συμμετέχουμε σε αυτόν έρθουμε σε άμεση επαφή με τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και ακούσουμε προσεκτικά τις απόψεις τους» καταλήγει ο κ. Γαβρόγλου.
«Θέσεις-κλειδιά» θα έχουν στη διαδικασία αυτή το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και ο κ. Κουζέλης, καθηγητής Επιστημολογίας και Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, που είναι το όργανο το οποίο εισηγείται αλλαγές στο υπουργείο Παιδείας, και το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας με τον κ. Θεοτοκά, καθηγητή Ιστορικής και Θεωρητικής Κοινωνιολογίας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, που θα αναλάβει να... ενώσει τις απόψεις κοινωνικών φορέων (ΓΣΕΕ, ΑΔΕΔΥ κ.ά.) και εκπαιδευτικών ομοσπονδιών της χώρας (ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΟΙΕΛΕ κ.ά.).
Αν όλα αυτά προχωρήσουν, την άνοιξη του 2016 θα έχουμε νέες προτάσεις. Τώρα όσον αφορά την ουσία τους, το αν θα εφαρμοσθούν και για πόσο, αυτό είναι ένα διαφορετικό κεφάλαιο...
 
Φιλοσοφίες αντίθετες
Σε διαφορετική κατεύθυνση από τη φιλοσοφία του νομοσχεδίου Μπαλτά φαίνεται να κινείται ο κ. Φίλης - πληροφορίες του «Βήματος» αναφέρουν ότι εξαιτίας αυτού σχεδόν... δεν μιλιούνται. Σχετικά με το μεγάλο θέμα της κομματικοκρατίας στα ΑΕΙ – καθώς με το νομοσχέδιο Μπαλτά επέστρεφαν θεαματικά οι φοιτητές στα εκλεκτορικά σώματα για την ανάδειξη πρυτάνεων – πληροφορίες αναφέρουν ότι η νυν ηγεσία μελετά ως λύση η συμμετοχή των φοιτητών να μην ξεπερνάει το 5%, ενώ δεν προβλέπεται κάτι για τους διοικητικούς υπαλλήλους.

ΤΟ ΒΗΜΑ - Μάρνυ Παπαματθαίου

eTwinning webinars



Η ελληνική Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης της δράσης eTwinning σας προσκαλεί στα webinar του eTwinning με θέμα "Ενσωμάτωση Συνεργατικών Δραστηριοτήτων στα eTwinning έργα" που θα πραγματοποιηθούν:
·         Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου στις 19:00 - 20:30
·         Τρίτη 15 Δεκεμβρίου 18:00 - 19:30
·         Τετάρτη 16 Δεκεμβρίου 19:00- 20:30
Στόχος μας είναι:
·         να σας παρακινήσουμε να σχεδιάσετε και να ενσωματώσετε όσο το δυνατόν περισσότερες συνεργατικές δραστηριότητες στα έργα σας
·         να σας κατευθύνουμε στο σχεδιασμό αυτού του είδους των δραστηριοτήτων
·         να σας προτείνουμε τη χρήση των κατάλληλων εργαλείων ΤΠΕ για την υλοποίησή τους. 
Τα webinars απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς που είναι εγγεγραμμένοι στο eTwinning, έχουν υλοποιήσει τουλάχιστον 1 έργο και δεν  έχουν παρακολουθήσει ένα από τα mini-courses με τίτλο «Ενσωμάτωση Συνεργατικών Δραστηριοτήτων στα eTwinning έργα» που υλοποιήθηκαν το 2014.
Αριθμός συμμετεχόντων 100. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας. Παρακαλούμε να συμπληρώσετε την αίτηση εφόσον είστε βέβαιοι ότι μπορείτε να συμμετέχετε στο webinar.
 
 
Η ελληνική Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης της δράσης eTwinning σας προσκαλεί στο webinar eTwinning με θέμα "Το Διαδίκτυο που θέλουμε WebWeWantEU" που θα πραγματοποιηθεί στις 15-12-2015 και ώρα 16:00 διάρκειας 120 λεπτών.
Το "Διαδίκτυο που θέλουμε" (Web We Want) είναι ένα εκπαιδευτικό εγχειρίδιο το οποίο απευθύνεται σε εφήβους 13-16 ετών. Το περιεχόμενο και η προσέγγιση, σχεδιασμένα για να συντονιστούν με τις ανάγκες και τις προτιμήσεις των νέων σήμερα, έχουν ως στόχο να προκαλέσουν προβληματισμό  σχετικά με θέματα όπως τα ψηφιακά αποτυπώματα, η φήμη, τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις στο Διαδίκτυο. Την ίδια στιγμή, μια ποικιλία από πρακτικές ασκήσεις καλούν τους νέους να μοιραστούν τις εμπειρίες τους και να διερευνήσουν τις δικές τους διαδικτυακές πρακτικές. Οι επιμελητές της ελληνικής έκδοσης ευελπιστούν ότι το συγκεκριμένο πόνημα θα αξιοποιηθεί από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ατομικά και, κυρίως, ομαδοσυνεργατικά στη διδακτική και μαθησιακή πράξη, συμβάλλοντας, έτσι, στη συγκρότηση της ταυτότητας του υπεύθυνου, ενημερωμένου και ψηφιακά καταρτισμένου Ευρωπαίου πολίτη του μέλλοντος. Ως την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2015 (10 Φεβρουαρίου) θα έχουν καλυφθεί και οι παραπάνω προϋποθέσεις που θέτει το ΙΕΠ, στο πλαίσιο της δέσμευσης μας για ένα καλύτερο Διαδίκτυο. Η συνολική προσέγγιση και το περιεχόμενο του εν λόγω πονήματος, προσεκτικά σχεδιασμένα ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες, τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις των νέων σήμερα, έχουν ως στόχο να ευαισθητοποιήσουν και να προκαλέσουν προβληματισμό σχετικά με θέματα που αρκετά συχνά εγείρουν ερωτήματα και χρήζουν περαιτέρω διερεύνησης, όπως:
·         τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις των εφήβων στον κόσμο του διαδικτύου
·         η ανάπτυξη κριτικής επεξεργασίας των διαδικτυακών πληροφοριών
·         η υπεύθυνη και ασφαλής συμμετοχή στο διαδίκτυο
·         η διαδικτυακή φήμη και η προστασία της ιδιωτικότητας
·         τα πνευματικά δικαιώματα

Κάθε μία απο τις παραπάνω ενότητες περιλαμβάνει μια ποικιλία πρακτικών ασκήσεων, που δίνουν στους νέους τη δυνατότητα, ατομικά και, κυρίως, ομαδοσυνεργατικά, να επικοινωνήσουν τις εμπειρίες τους, να δημιουργήσουν συμβουλές και εργαλεία που μπορούν να μοιραστούν με άλλους νέους σε όλο τον κόσμο, να διερευνήσουν τις δικές τους διαδικτυακές συμπεριφορές και πρακτικές αλλά και να αναστοχαστούν πάνω σε αυτές.
Για τις συγκεκριμένες τηλεκπαιδεύσεις θα γίνει χρήση του  εργαλείου webconferencing 'webex'.
 
Μπορείτε να βρείτε τα webinars και να δηλώσετε συμμετοχή εδώ: http://www.etwinning.gr/professionaldevelopment/webmintools
 

Η θέση της Θρησκείας στο δημόσιο χώρο. Το ζήτημα της εκπαίδευσης

Μήνυμα ενάντια στη λογοκλοπή

Μήνυμα ενάντια στη λογοκλοπή