Εμείς και οι άλλοι… μέσα από στίχους (τραγουδιών και εκκλησιαστικών ύμνων).
Περίληψη
Το μ-σενάριο εντάσσεται στο πλαίσιο ενός γενικότερου σεναρίου μαθήματος της ΘΕ 4 των Θρησκευτικών της Β΄ Γυμνασίου, βασισμένη στην ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση, κάτω από κοινούς αποδεκτούς κανόνες. Είναι δραστηριότητα που εδράζεται στην αναζήτηση Διαδικτυακών πληροφοριών (WebQuest) και υλοποιείται σε τρείς διδακτικές ώρες. Η πρώτη πραγματοποιείται στην αίθουσα (χωρισμός σε ομάδες, συνοπτική παρουσίαση από τον/την εκπαιδευτικό, αναζήτηση και ακρόαση των στίχων με τη χρήση κινητών τηλεφώνων των μαθητών/τριών (m(obile)-learning) και οι άλλες στο Εργαστήριο Πληροφορικής. Εκεί χρησιμοποιείται η ομαδοσυνεργατική εργασία διαδικτυακής αναζήτησης άρθρων και κειμένων, σχετικών με τους στίχους των τραγουδιών και των ύμνων, απάντηση σε σχετικές ερωτήσεις του φύλου εργασίας, παρουσίαση στην ολομέλεια και αξιολόγηση της δραστηριότητας με ερωτηματολόγιο (Google Docs). Το μ-σενάριο βασίζεται στις αρχές της ανακαλυπτικής/ διερευνητικής μάθησης (Discovery Learning) και της καθοδηγούμενης ανακάλυψης. Στόχος είναι η αξιοποίηση των δυνατοτήτων των ΤΠΕ, η ομαδική εργασία για να εντοπίσουν στο διαδίκτυο, να ακούσουν, να κατανοήσουν και να αποκωδικοποιήσουν τα μηνύματα των στίχων των τραγουδιών και σχετικών ύμνων της βυζαντινής υμνογραφίας. Έτσι, οι μαθητές/τριες μπορούν να συνειδητοποιήσουν την αναγκαιότητα για την αποδοχή του «άλλου», του «ξένου», ως ανθρώπου, που βρίσκεται σε ανάγκη και έχει ανάγκη αγάπης, αποδοχής και υποστήριξης, για να εξυπηρετηθούν και οι γενικότεροι στόχοι της ΘΕ 4 «Εμείς και οι άλλοι».
Λέξεις κλειδιά
Πλήρες Κείμενο:
PDFΑναφορές
Ελληνόγλωσσες
Κόμης Β. (2004). Εισαγωγή στις εκπαιδευτικές χρήσεις των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών. Αθήνα: Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών.
Κωνσταντοπούλου Χ., Μαράτου – Αλιπράντη Λ., Γερμανός Δ., κ.ά. (επιμ) (1999). Εμείς και οι άλλοι. Αναφορά στις τάσεις και τα σύμβολα. Εισήγηση Γιώργος Κοντογιώργης, Μιχάλης Ψημίτης, Νίκος Ιντζεσίλογλου, κ.ά. . Αθήνα :Τυπωθήτω.
Νευροκοπλής Α., Υφαντής Π., Ιατρόπουλος Λ., Τερλιμπάκου Ζ., Χατζή Δ. (2017). Η θρησκεία στη ζωή, στην ιστορία και στον πολιτισμό. Πορεία μέσα από αντιθέσεις. Έντυπο προσωρινό υλικό στα Θρησκευτικά Β΄ Γυμνασίου. Αθήνα: ΙΤΥΕ-Διόφαντος.
Δικτυογραφίες
http://el.wikipedia.org/wiki/YouTube
http://el.wikipedia.org/wiki/Google
https://www.vice.com/gr/article/4xygkp/megali-fygh-twn-metanastwn-sta-synora
https://www.slideshare.net/christihai/1950-1970-2
https://asmpeiraia.wordpress.com/tag/%CE%AC%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%BF/
http://www.thetoc.gr/magazine/kampanellis-pws-ezisa-sta-kolastiria-tou-maoutxaouzen
https://www.imaik.gr/?p=3388
https://archive.patris.gr/articles/313881
http://www.kathimerini.gr/408142/article/epikairothta/ellada/oi-paroikies-allodapwn-sthn-a8hna
http://www.romiosini.org.gr/E18D485E.el.aspx
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου