Το πιστεύω του Μεγάλου Αθανασίου συνοψίζονται απο τα πεπραγμένα της Α΄ Οικουμενικής συνόδου. Δηλαδή «Ο
Υιός και Λόγος του Θεού, τέλειον γέννημα του Πατρός, γέννημα δε όχι
κατά θέλησιν, αλλά κατά φύσιν. Δεν προήλθε διότι το ηθέλησεν ο Πατήρ,
αλλά διότι είναι μέσα είς την φύσιν του Πατρός να γεννά τον Υιόν και
μέσα εις την φύσιν του Υιού να γεννάται. Τούτο ακριβώς συνιστά την
διαφοράν αυτού από τα κτίσματα. Είναι εικών και ομοίωσις του Πατρός, ενώ
ο άνθρωπος είναι απλώς κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσιν, άναρχος και
Αυτός, όπως ο Πατήρ». Η ψυχή είναι «αυτοκίνητη» και ζεί και μετά το
θάνατο του σώματος. Η αθανασία αυτή δεν οφείλεται στη φύση της, αλλά στο
θέλημα του Θεού.
Με το όρο αυτό εννοεί τόσο την Αγία Γραφή, όσο και την
παράδοση των Αποστόλων και των Πατέρων τηςς εκκλησίας, την οποία δίδαξε
ο Κύριος και κήρυξαν οι Πατέρες. Σε αυτήν την παράδοση θεμελιώδης είναι
η ύπαρξη της εκκλησίας του Χριστού και όποιος ξεφεύγει απο αυτή χάνει
την ιδιότητα του Χριστιανού. Τη δε δογματική διδασκαλία, έχει τη
δυνατότητα, μόνο η εκκλησία να διατυπώνει.
Ο Ιησούς Χριστός κατά τον
Αθανάσιο «υιοποίησεν ημάς τω Πατρί και εθεοποίησε τους ανθρώπους,
γενόμενος αυτός άνθρωπος. Ουκ άρα άνθρωπος ων ύστερον γέγονεν άνθρωπος,
ινα μάλλον ημάς θεοποίηση» ( Λόγος κατα Αρειανών 1,30 ). Υποστηρίζει οτι όποιος υιοθετεί το δόγμα του Αρείου, ουσιαστικά υποστηρίζει ότι ο Χριστός είναι κτίσμα, και καταντάει και αυτός ειδωλολάτρης, όπως οι εθνικοί. Επίσης το Άγιο Πνεύμα «συναριθμείται» και «συνδοξάζεται» αφού «της αυτής Θεότητος εστί και της αυτής ουσίας».
http://el.orthodoxwiki.org/
ΑΠΟΛΥΤΙΚΙΟ
https://fdathanasiou.wordpress.com/2015/01/17/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου