3o Διεθνές Συμπόσιο ‘‘Σύγχρονες Διαστάσεις στην Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών"
Από epaideia
Το
3ο Διεθνές Συμπόσιο “Σύγχρονες Διαστάσεις στην Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών
(New Issues on Teacher Education, ISNITE 2015), που θα πραγματοποιηθεί
στις 11-13 Σεπτεμβρίου 2015 στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας στο Βόλο.
Η
βελτίωση της εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών (υποψήφιων και εν ενεργεία)
είναι στενά συνδεδεμένη με τη βελτίωση της ποιότητας και της
αποτελεσματικότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Το αίτημα της ποιοτικής
αναβάθμισης της εκπαίδευσης και κατάρτισης των εκπαιδευτικών έχει γίνει
στις μέρες μας ακόμη πιο πιεστικό και φαίνεται να αποτελεί την πιο
σημαντική πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς, προκειμένου να καταφέρουν να
ανταποκριθούν σε ένα εξαιρετικά δυναμικό και διαρκώς μεταβαλλόμενο
πεδίο. Οι αλλαγές που συντελούνται στον οικονομικό, στον πολιτικό και
στον κοινωνικό τομέα έχουν άμεσο αντίκτυπο στην προσωπική και
επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και κατ’ επέκταση στην
επαγγελματική τους ταυτότητα. Οι εν ενεργεία εκπαιδευτικοί φαίνεται να
διακατέχονται περισσότερο από αίσθημα επιβίωσης προσπαθώντας να
ανταποκριθούν στις νέες συνθήκες, λειτουργούν περισσότερο ως
διαχειριστές ενός πρωτόγνωρου και καταιγιστικού πλαισίου αλλαγών παρά ως
επαγγελματίες με επαγγελματική ταυτότητα, γνώσεις και δεξιότητες.
Τόσο στη χώρα μας όσο και διεθνώς, ο προβληματισμός για το κατάλληλο μοντέλο εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών που θα τους καθιστούσε πιο ικανούς να ανταποκριθούν με επάρκεια στους νέους ρόλους και αρμοδιότητες και να αντιμετωπίσουν το σύνολο των προκλήσεων και των διευρυμένων αλλαγών στο χώρο της εργασίας τους, συνεχίζεται ακόμα στις ημέρες μας. Κατά περιόδους έχουν αναπτυχθεί διάφοροι προσανατολισμοί και κατευθύνσεις στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών. Αυτοί οι προσανατολισμοί αντανακλούν τα κοινωνικά, πολιτικά, πολιτιστικά και οικονομικά δεδομένα που κυριάρχησαν σε δεδομένες εποχές, καθώς και τις διάφορες εξελίξεις τόσο στις ανθρωπιστικές και κοινωνικές, όσο και στις τεχνολογικές επιστήμες. Μέσα σε αυτό το σημερινό σύνθετο συγκείμενο, οι εκπαιδευτικοί συχνά καλούνται να αναδομήσουν τις επαγγελματικές τους πρακτικές απέναντι στην κοινωνία και στους εκπαιδευτικούς θεσμούς, ακολουθώντας τυπικές και άτυπες μεθόδους.
Η ενίσχυση της ικανότητας του κριτικού στοχασμού από την αρχική ήδη εκπαίδευση των εκπαιδευτικών για τους θεσμούς και τις διαδικασίες, καθώς και η απόκτηση ερευνητικών ικανοτήτων για την κατανόηση της εκπαιδευτικής πράξης και την ανάπτυξη του στοχασμού, φαίνεται να αποτελεί τη μόνη λύση για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν οι φοιτητές, μελλοντικοί εκπαιδευτικοί, αλλά και οι εν ενεργεία εκπαιδευτικοί στα προβλήματα και στις απαιτήσεις της σύγχρονης κοινωνικής, πολιτικής, οικονομικής πολιτιστικής και εκπαιδευτικής πραγματικότητας. Πρόκειται για τις βασικές ικανότητες που υποστηρίζουν αποτελεσματικά τη συνεχή βελτίωση και αλλαγή των εκπαιδευτικών σ’ όλη την επαγγελματική τους σταδιοδρομία.
Σύμφωνα με τα παραπάνω, το Συμπόσιο αυτό αποσκοπεί να συμβάλει στο σχετικό διάλογο που αναπτύσσεται πολύ έντονα σε διεθνές επίπεδο για τη βελτίωση της αρχικής και συνεχιζόμενης εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών, παρουσιάζοντας μελέτες που αφορούν στον επαγγελματισμό, την επαγγελματική ταυτότητα, την επαγγελματική ανάπτυξη, διαστάσεις που συνθέτουν την επαγγελματική οντότητα του εκπαιδευτικού και προσδιορίζουν την επαγγελματική του υπόσταση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου